Okresowej obsługi wymaga jedynie przekładnia redukcyjna, w której co pewien czas należy wymienić olej. Pozostałe elementy nie wymagaja obsługi, jeśli działają prawidłowo - aż do momentu, kiedy ulegną zużyciu. Pasek wytrzymuje w zależności od stylu jazdy od 10 do 15 tys. km. Jego niesprawność objawia się problemami z uzyskaniem maksymalnej prędkości. Z czasem ścierają się też okładziny cierne sprzegła odśrodkowego. Wtedy skuter rusza przy wyższych obrotach.Odblokowanie silnikaCzy zdjęcie fabrycznej blokady prędkości w skuterze o poj. 50 ccm spowoduje jakąś awarię?W przyszłości może się to odbić negatywnie na trwałości silnika, gdyż większa prędkość wiąże się z większym obciążeniem napędu. Z drugiej strony usunięcie blokad wpływa korzystnie na pracę jednostki, a także na zmniejszenie zużycia paliwa - zwłaszcza w przypadku usunięcia blokady z układu wydechowego. Odblokowanie oznacza powrót do warunków, jakie stworzyli konstruktorzy napędu, więc są to obciążenia, do których silnik jest dostosowany. Trzeba sobie jednak uświadomić, że odblokowany skuter jeździ dużo szybciej, niż pozwalają na to przepisy.Mam opony o rozmiarze 165/70 R 14. Czy do takich opon można dokupić aluminiowe felgi?Felgi dopasowuje się do auta, a nie do opon. Do większości popularnych aut można dopasować aluminiowe obręcze. Trzeba zwrócić uwagę m.in. na liczbę i rozstaw śrub mocujących, średnicę otworu centralnego. Sprzedawca felg z pewnością pomoże w tym.
Gorąca linia: porady specjalistów
Obsługa skuteraCzy automatyczna przekładnia, jaką stosuje się w skuterach, ulega zużyciu i czy należy ją w sposób szczególny obsługiwać?Jest to rozwiązanie w zasadzie bezobsługowe. Główne elementy układu to sprzęgło odśrodkowe, przekładnia pasowa o zmiennym przełożeniu i przekładnia zębata redukcyjna.