W przypadku profesjonalnej regeneracji po odbudowie rdzennych elementów (części używanych) podzespół składany jest przy zastosowaniu nowych komponentów eksploatacyjnych, np. osłon, uszczelniaczy, tulei, łożysk. Ze starej części pozostają z reguły tylko sprawdzone elementy, które nie uległy nadmiernemu zużyciu. Komponenty wykorzystywane przy regeneracji pochodzą z renomowanych firm o wieloletniej praktyce, często tych samych, które produkują je na potrzeby tzw. pierwszego montażu. Po zakończeniu odbudowy podzespoły są testowane pod kątem parametrów, które muszą spełniać również nowe części. Przy spełnieniu powyższych warunków klient może więc bez obawy zastąpić produkt fabrycznie nowy tańszym elementem odbudowanym o takich samych własnościach użytkowych.Korzystna cenaO ile tańsze mogą być podzespoły regenerowane od elementów fabrycznie nowych?Marcin GieckiW większości przypadków profesjonalna regeneracja jest procesem wymagającym 3-5 razy więcej czasu niż wyprodukowanie całkowicie nowego elementu. Mimo to podzespół regenerowany może być od 20 do 40 proc. tańszy od nowej, oryginalnej części sprzedawanej przez niezależnego dostawcę. Różnica wynika z tego, że nie trzeba produkować do niego wielu drogich części składowych wymagających zastosowania kosztownych technologii, np. odlewów czy odkuwek metalowych. Pochodzą one z używanych części skupowanych lub odzyskiwanych z różnych źródeł. Koszty logistyki potrzebnej do pozyskania z rynku tzw. rdzeni w dużym stopniu wpływają na cenę i dostępność części zregenerowanych.
Gorąca linia: porady specjalistów
Jakość częściRozważam naprawę silnika przy użyciu części profesjonalnie regenerowanych. Czy są one równie bezpieczne i trwałe jak części nowe?Krzysztof z LublinaJeżeli firma dokonująca regeneracji części traktuje jakość wykonania wyrobu priorytetowo, wtedy można z pewnością powiedzieć, że regenerowane nie znaczy gorsze.