Moja firma instaluje napędy LPG i nigdy nie zanotowaliśmy takiego ubytku. Wręcz przeciwnie. Dobrze zainstalowana instalacja pozwala na zachowanie osiągów przy takim samym spalaniu jak w przypadku benzyny - Pan M.W.Nigdy nie wspominaliśmy o utracie mocy, a jedynie o dynamice. Wszyscy użytkownicy Fiatów Punto 75 z napędem LPG, którzy do nas dzwonili, wskazywali, że ich samochód rozpędza się jak Fiat z jednostką napędową 55-konną. Każdy potwierdzał też wzrost spalania od kilku do kilkunastu procent. Być może nie dotyczy to nowych silników 75 16V z Punto II. Jeśli natomiast chodzi o Pańskie stwierdzenie, że dobrze zainstalowany napęd LPG nie powoduje zwiększenia apetytu auta na paliwo, czyli spalanie gazu winno być takie samo jak benzyny, to nie możemy się z nim zgodzić. Gaz ma mniejszą wartość kaloryczną od benzyny, więc musi się go spalać więcej niż etyliny. Nie słyszeliśmy, by jakikolwiek warsztat instalacyjny takie parametry gwarantował, a więc klient nawet nie może czegoś podobnego wymagać.Chciałbym się dowiedzieć, czy na próbnych numerach mogę wyjechać za granicę. Kupiłem niedawno używany samochód, ale jeszcze nie otrzymałem białych tablic z czarnymi numerami, a muszę natychmiast służbowo jechać do Niemiec - Pan G.Z. z Poznania.Zgodnie z prawem, aby przekroczyć granicę trzeba mieć dowód rejestracyjny, auto dopuszczone do ruchu oraz wykupione ubezpieczenie OC z "zieloną kartą". Może więc Pan jechać na próbnych numerach za granicę. Proszę tylko pamiętać, by nie zabawić tam zbyt długo. Pańskie tymczasowe numery mają określony termin ważności. Należy wrócić do kraju, zanim on upłynie.Czy mogę sprzedać wyleasingowany samochód? - Czytelnik z Wrocławia.Tak, jeśli firma leasingowa nie będzie mieć nic przeciwko temu.
Gorąca linia
Napisaliście, że po zamontowaniu instalacji gazowej w Fiacie Punto z silnikiem 75-konnym uzyskuje się takie parametry jak w przypadku silnika 55-konnego w tym samym modelu samochodu. Chciałbym wiedzieć, gdzie zgubiło się aż 20 koni mechanicznych.