W samochodach produkowanych obecnie wykonanie nawet drobnych poprawek w układzie elektrycznym wymaga diagnozy komputerowej. Warsztat bez testera nie jest w stanie wykonać skutecznej naprawy takiego auta. Nawet prosta wymiana oleju wymaga skasowania komunikatu inspekcji serwisowej na desce rozdzielczej. Autentyczny przebieg Czy test komputerowy może pomóc w ocenie stanu samochodu? Zwykłemu użytkownikowi polecam wykonanie testu komputerowego np. przed zakupem używanego samochodu z nieznanego źródła. Taki test pozwala określić stan techniczny pojazdu głównie od strony elektronicznej, np. poprawności działania układu wtryskowego, działania wszystkich czujników czy sond lambda. W niektórych samochodach przy pomocy KTS możliwe jest odczytanie numeru nadwozia VIN, sprawdzenie autentyczności przebiegu, określenie dystansu, w czasie którego pojazd poruszał się z usterką. Odczyt przebiegu nie daje jednak 100 proc. pewności.Sposób na naklejkęPo publikacji tekstu o usuwaniu naklejki z numerem rejestracyjnym z szyby nasi czytelniczy nadesłali nam sprawdzony sposób. Polega on na rozgrzewaniu szyby za pomocą suszarki. Naklejkę należy podgrzewać od spodu. Po rozgrzaniu szyby powinno dać się łatwo oddzielić folię od szkła za pomocą cienkiego ostrza. Skuteczność takiej operacji jest na tyle dobra, że naklejka po odklejeniu nie jest w ogóle uszkodzona. Trzeba jednak unikać zbyt silnego rozgrzewania szyby, zwłaszcza przy niskich temperaturach, gdyż można uszkodzić szkło.
Gorąca linia
Pomoc dla mechanika Czy tester diagnostyczny umożliwia wykrycie wszystkich usterek? Generalnie elektroniczny tester usterek jest pomocny nie tyle użytkownikowi samochodu, co jego mechanikowi. Pozwala on na bardzo szybką i precyzyjną lokalizację awarii w samochodzie, jak również sprawdzenie wszystkich układów elektronicznych, nie tylko silnika, lecz także ABS-u, poduszek powietrznych, automatycznej klimatyzacji i innych.