Innym niepokojącym objawem jest zmiana zachowania samochodu podczas jazdy na wprost. Auto "ściąga" na boki, pojawiają się wibracje i drgania wyczuwalne na kierownicy. Do wizyty w serwisie powinny skłonić również stuki dochodzące z podwozia, gdyż mogą świadczyć o luzach mających wpływ na geometrię układu jezdnego.Czy wystarczy zbieżność?Jaka jest różnica między regulacją zbieżności a ustawieniem geometrii?Geometria zawieszenia obejmuje takie parametry jak: pochylenie koła, pochylenie sworznia zwrotnicy,kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. W autach, w których producent przewidział ustawienie wszystkich tych parametrów, regulacja samej zbieżności nie spowoduje prawidłowej geometrii, a co za tym idzie, nie poprawi się prowadzenie auta. Kostki bieżnika w oponie zamontowanej w moim samochodzie rozmieszczone są w różnych odstępach. Czy jest to zamierzone, czy wynika z niedbałego wykonania ogumienia?Kształt opony i rozmieszczenie poszczególnych elementów bieżnika współczesnych opon są projektowane przy użyciu nowoczesnych technik komputerowych. Występujące w niektórych nowych oponach o wysokich indeksach prędkości pozornie bezładnie rozrzucone kostki bieżnika o różnej szerokości to w rzeczywistości bardzo przemyślana konstrukcja. Służą one między innymi zmniejszeniu uciążliwych odgłosów toczenia występujących podczas szybkiej jazdy.
Gorąca linia
Objawy niesprawnościJakie są typowe objawy nieprawidłowej geometrii zawieszenia?Do typowych objawów nieprawidłowej geometrii zawieszenia można zaliczyć nierównomierne zużywaniesię opon na krawędziach zewnętrznych i wewnętrznych opon, co można stwierdzić w czasie kontroli ich stranu. Objawem towarzyszącym temu zjawisku może być wyraźne piszczenie opon podczas pokonywania zakrętów.