Logo

Gorąca linia

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Innym niepokojącym objawem jest zmiana zachowania samochodu podczas jazdy na wprost. Auto "ściąga" na boki, pojawiają się wibracje i drgania wyczuwalne na kierownicy. Do wizyty w serwisie powinny skłonić również stuki dochodzące z podwozia, gdyż mogą świadczyć o luzach mających wpływ na geometrię układu jezdnego.Czy wystarczy zbieżność?Jaka jest różnica między regulacją zbieżności a ustawieniem geometrii?Geometria zawieszenia obejmuje takie parametry jak: pochylenie koła, pochylenie sworznia zwrotnicy,kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. W autach, w których producent przewidział ustawienie wszystkich tych parametrów, regulacja samej zbieżności nie spowoduje prawidłowej geometrii, a co za tym idzie, nie poprawi się prowadzenie auta. Kostki bieżnika w oponie zamontowanej w moim samochodzie rozmieszczone są w różnych odstępach. Czy jest to zamierzone, czy wynika z niedbałego wykonania ogumienia?Kształt opony i rozmieszczenie poszczególnych elementów bieżnika współczesnych opon są projektowane przy użyciu nowoczesnych technik komputerowych. Występujące w niektórych nowych oponach o wysokich indeksach prędkości pozornie bezładnie rozrzucone kostki bieżnika o różnej szerokości to w rzeczywistości bardzo przemyślana konstrukcja. Służą one między innymi zmniejszeniu uciążliwych odgłosów toczenia występujących podczas szybkiej jazdy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu