Większe ubytki i rysy trzeba uzupełnić szpachlą, podkładem lub lakierem. Bardzo ważne jest dokładne umycie powierzchni, rozszlifowanie (wyczyszczenie i powiększenie rys) oraz odtłuszczenie powierzchni przed przystąpieniem do naprawy. Wypełniamy ubytek cienkimi warstwami w celu uniknięcia tzw. efektu gazowania polegającego na tym, że powłoka lakieru po pewnym czasie przestaje być gładka. Po wykonaniu naprawy polerujemy element lekkościerną pastą polerską.Malowanie plastikówPomalowałem matowy zderzak, ale lakier się łuszczy? Jak to dobrze zrobić?Najpierw trzeba rozpoznać, z jakim tworzywem mamy do czynienia. Kolejny krok to przetrzymanie elementu plastikowego w komorze grzejnej w celu "wypocenia się" resztek silikonu używanego w formach wtryskowych. Potem używamy tzw. szarej maty i specjalnego środka do odtłuszczania plastików oraz matujemy element. Następnie maluje się zderzak specjalnym podkładem do plastiku. Trzeba też pamiętać o odpowiednich dodatkach do lakieru - wszystko to w domowych warunkach jest bardzo trudne do wykonania. Mam Skodę Fabię z silnikiem 1.2 12V (64 KM) i jestem poważnie zawiedziony osiągami samochodu. Auto moim zdaniem ma słabe przyspieszenie i na dodatek jest bardzo paliwożerne. Chciałbym się dowiedzieć, jak mogę ulepszyć ten silnik, czy np. chiptuning takiego małego silnika bez turbiny ma sens?Chiptuning małego, wolnossącego silnika nie jest najlepszym rozwiązaniem. Wprawdzie mógłby nieco poprawić osiągi, jednak może też spowodować wzrost zużycia paliwa. Jedynym pewnym sposobem jest tuning mechaniczny mający na celu poprawę ogólnej sprawności silnika. Trzon takich modyfikacji ukierunkowanych na zmniejszenie zużycia paliwa to poprawa zdolności napełniania i opróżniania komór spalania oraz modyfikacja układu wydechowego. Efekt to 5-7-proc. spadek zużycia paliwa i podobna poprawa osiągów. Koszt takiego tuningu może wynieść jednak kilka tysięcy złotych.
Gorąca linia
Kłopotliwe rysyCzy istnieje jakiś sposób na zatuszowanie lub całkowite usunięcie głębokich rys?Wbrew pozorom jest to dość trudne i czasochłonne. Drobne rysy zewnętrznej warstwy lakieru można usunąć poprzez polerowanie papierem ściernym (P1500-2000) i drobnoziarnistą pastą polerską.