Spółka H&R, specjalista od modyfikacji zawieszenia i producent amortyzatorów, przygotowała show car Volkswagen Golf GTI. Oficjalna prezentacja odbędzie się prawdopodobnie podczas targów IAA we Frankfurcie.
Głównym elementem, który przyciąga uwagę, to specjalny lakier, który odpowiada temu, który użyto na supersportowym Porsche Carrera GT. Z zewnątrz auto wyróżnia się 19-calowymi kołami OZ-Racing. Felgi Ultraleggerael w rozmiarze 8 x 19 cali ubrano w opony Bridgestone 235/35 R 19. Za kołami zamontowano chłodzone tarcze o średnicy 320 mm z typowymi czerwonymi zaciskami Brembo.
Pod maską Golfa GTI zamontowano doładowany 4-cylindrowy silnik 2,0 TFSI. Tuner H&R zmienił jednostkę sterującą, zmodyfikował turbosprężarkę i kompletnie przebudował układ wydechowy. W wyniku przeprowadzonych zmian uzyskano 177-184 kW (240-250 KM). Dla bardziej wymagających klientów przygotowano drugi stopień modyfikacji, dzięki którym uzyskano 221 kW (300 KM).
Do mocniejszego silnika dostosowano oczywiście zawieszenie. Nowe komponenty zmniejszyły prześwit o 26 mm z przodu i 24 mm z tyłu. We wnętrzu pojawiły się elementy z modelu Golf R32, nowa dwukolorowa tapicerka i aluminiowe panele wykończenia. O odpowiednią kulisę dźwiękową oprócz przebudowanego układu wydechowego i dwóch chromowanych końcówek stara się duży wielofunkcyjny zestaw audio Pioneer.