Hol dostępny jest w dwóch rodzajach: giętkim i sztywnym. W prywatnym użyciu z uwagi na poręczność powszechniej stosuje się hole giętkie. Połączenie takie powinno być oznakowane biało-czerwonymi pasami albo chorągiewką koloru czerwonego lub żółtego. W przypadku holu giętkiego odległość między pojazdami powinna wynosić od 4 do 6 metrów. Można go używać tylko wtedy, gdy w pojeździe holowanym sprawne są układy hamulcowe na obydwu osiach. Pojazdy powinny być połączone holem w taki sposób, aby niemożliwe było ich przypadkowe odczepienie się podczas jazdy.Na obszarze zabudowanym pojazd holujący powinien poruszać się z prędkością nie większą niż 30 km/h, poza obszarem zabudowanym - maksymalnie 60 km/h. Nie można zapominać, że w pojeździe holowanym, który ma wyłączony silnik, hamulce nie działają tak jak podczas zwykłej jazdy i zbyt duża prędkość może zakończyć się kolizją. Pojazd, który holuje, powinien mieć zawsze włączone światła mijania. Pojazd holowany musi zostać oznaczony trójkątem ostrzegawczym lub wysyłać żółte sygnały błyskowe. Nie jest dozwolone używanie do tego celu świateł awaryjnych. W takim przypadku można użyć magnetycznego "koguta" podłączanego do gniazda zapalniczki lub zasilanego z baterii. Holowanym pojazdem musi kierować osoba, mająca prawo jazdy odpowiedniej kategorii. Zabronione jest holowanie pojazdu, który ma niesprawny układ kierowniczy lub hamulce. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy sposób holowania (hol sztywny) wyklucza potrzebę ich użycia. Niedopuszczalne jest holowanie więcej niż jednego pojazdu, chyba że jest to pojazd członowy.W sytuacji, gdy silnik pojazdu holowanego jest unieruchomiony, a od jego pracy uzależnione jest sprawne działanie układu hamulcowego, nie można stosować połączenia giętkiego.
Holowanie samochodu
Czasami możemy znaleźć się w sytuacji, kiedy chcąc pomóc innemu kierowcy, będziemy musieli wziąć jego auto na hol. Przypomnę, jak zasady holowania pojazdów reguluje Prawo o ruchu drogowym.