W ciągu trzech lat, począwszy od 1936 roku, zbudowano 950 egzemplarzy modelu Sport Cabriolet i 450 Mercedesów. Horch napędzany był 8-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 4944 ccm z jednym wałkiem rozrządu w głowicy. Moc 120 KM osiągana przy 3600 obr. pozwalała bez trudu rozpędzić i utrzymywać podróżną prędkość prawie 140 km/h. Do tego można było zamówić jedną z dwóch przekładni głównych pozwalającą na szybszą zmianę biegów lub na spokojniejszą jazdę z większą prędkością. Jeżeli spojrzymy na przekrój tego auta, widać, że silnik wraz ze skrzynią biegów zajmował prawie połowę jego długości, różnej w zależności od konkretnego nadwozia, wynoszącej około 530 cm. Majestatyczne proporcje nadwozia wykonanego w firmie Erdmann&Rossi podkreślała wysokość zaledwie 160 cm i szerokość ponad 180 cm. Tak imponujące gabaryty 2-drzwiowego kabrioletu okupione zostały znaczną masą - blisko 1700 kg. Modele 853 oraz 855 były najdroższymi spośród aut wytwarzanych wówczas w fabryce Horcha.
Horch 853 (1937)
Będzie zawsze wspominany jako jeden z najbardziej eleganckich samochodów swojego czasu. Model 853 Sport Cabriolet mógł z powodzeniem konkurować z legendarnym Mercedesem 540 K.
Auto Świat
Horch 853 (1937)