Przeraziło mnie jednak zdarzenie z 28 grudnia 2004 r. W serwisie Carimpex w Warszawie eksplodował tłumik w moim samochodzie. W tym samym czasie wybuchła boczna poduszka i kurtyna powietrzna. Aż strach pomyśleć, co mogłoby się stać, gdyby do eksplozji doszło w trakcie jazy. Uważam, że jako użytkownik, który zawsze postępował zgodnie ze wszystkimi zaleceniami producenta samochodu i zawsze serwisował go w autoryzowanych stacjach obsługi, licząc na profesjonalizm i wysokiej jakości obsługę, nie popełniłem żadnego błędu i nie jestem odpowiedzialny za zaistniałe zdarzenie. Peugeot Polska obiecał wymianę poduszek powietrznych i elementów pirotechnicznych. Pozostałe koszty (tłumik, pompa ABS) w wysokości około 7 tys. zł miałbym pokryć sam. Nie rozumiem dlaczego?Krzysztof Włodarczyk, WłocławekPo interwencji "Auto Świata":Z dokumentacji wynika, że gwarancja na ww. auto minęła oraz że podczas 2,5-letniej eksploatacji pojazd pokonał 105 tys. km. Gwarant wywiązał się z obowiązków w czasie określonym umową. Przyczyną trudności w uruchomieniu auta była awaria układu elektronicznego pompy ABS. W takim przypadku należy bez podejmowania długotrwałych prób uruchomienia silnia skontaktować się z ASO Peugeot. Zdarzenie, które nastąpiło w ASO Carimpex, było najprawdopodobniej spowodowane właśnie długotrwałymi nieskutecznymi próbami uruchomienia "307". W wyniku tego nastąpiło niekontrolowane spalenie mieszanki paliwowo-powietrznej i wybuch tłumika układu wydechowego, co spowodowało otworzenie airbagów. Pomimo że auto jest już po gwarancji, Peugeot Polska w geście handlowym pokryje koszty wymiany odpalonych poduszek powietrznych. Maciej Szczepaniak, Peugeot PolskaNie zgadzają się numery silnikaKupiłem nowego Matiza w 2001 roku. Przegląd rejestracyjny był ważny 3 lata. Przy zakupie sprawdziłem tylko numer nadwozia. Niedawno przy przeglądzie okazało się, że silnik ma inne numery niż w dowodzie i na fakturze. Jak to możliwe?Paweł Gomuła, KrakówPo interwencji "Auto Świata":Pojazd ma jeszcze kartę pojazdu i wyciąg ze świadectwa homologacji. Te dokumenty mogą być pomocne w ustaleniu prawdy, który z dokumentów jest obarczony błędem. Korekta faktury lub wyjaśnienie producenta, że się pomylił w jednym z dokumentów, są ważne w rozmowie z właściwym wydziałem komunikacji w starostwie właściciela samochodu.Andrzej Bogdanowicz, wicedyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie InfrastrukturyBrak akumulatorów!Po 4 latach eksploatacji akumulator w Hyundaiu Atosie odmówił posłuszeństwa. Importer nie ma w ofercie akumulatorów, a klientów odsyła do producentów zamienników. W związku z tą sytuacją proszę odpowiedzieć na kilka pytań: 1) Czy mogę domagać się od importera zwrotu kosztów modyfikacji uchwytu baterii? 2) Czy importer jest zobowiązany do zapewnienia dostępu do oryginalnych części i podzespołów? 3) Co mam zrobić, jeżeli po pół roku eksploatacji auta z włączoną klimatyzacją wysiądzie akumulator, a sprzedawca odrzuci reklamację? Maciej Bogdański, BartoszycePo interwencji "Auto Świata":Ad 1) Od 1988 roku serwisy Hyundaia wymieniły kilkadziesiąt akumulatorów w modelu Atos Prime, korzystając z oferty rynku lokalnego. Dotychczas żaden z nich nie wymagał modyfikacji uchwytów monażowych. Ad 2) Zapewniamy dostęp do oryginalnych części z wyjątkiem dodatkowego wyposażenia, np. opon, akumulatorów. Ad 3) Taka sytuacja nigdy nie miała miejsca. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć, co by było, gdyby...Anna Czyż, Hyundai Motor PolandNasz komentarzHistoria wybuchowego Peugeota 307 to jedna z bardzo wielu spraw, jakie do nas trafiają codzienne od Czytelników. Większość z nich jest trudna do rozwiązania. Np. czy po upływie gwarancji na "307" airbagi mogą się same otworzyć? Albo wybuchający tłumik. W książce obsługi nie ma wpisu, że jeśli są problemy z uruchomieniem silnika, należy wezwać pomoc, bo długotrwałe próby uruchomienia doprowadzą do eksplozji tłumika. Nie widzimy tu winy kierowcy. Co więcej, gdyby ucierpiał on w tym zdarzeniu, mógłby żądać od Peugeota odszkodowania za uszczerbek na zdrowiu.
Interwencje
Wybuchowy Peugeot 307n Od ponad 2 lat jeżdżę Peugeotem 307. Samochód jest wyjątkowo usterkowy.