Nie jestem także pewien stanu bezpieczeństwa mojego samochodu. Jeśli objawy mają cokolwiek wspólnego z urządzeniami zamontowanymi w kierownicy, jaką mogę mieć pewność, że zamiast samoistnej regulacji głośności nie nastąpi niekontrolowany wybuch poduszki powietrznej? Piotr Tomski, CzęstochowaPo interwencji "Auto Świata":Rzadko występujący problem samoczynnego przestawiania się radia z CD, jak również zmian ekranów wyświetlanych na monitorze jest spowodowany tzw. nadpobudliwością przełącznika na kole kierownicy. Zjawisko to nie zagraża bezpieczeństwu. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od producenta w najbliższym czasie zostanie przedstawiona procedura naprawy tej drobnej usterki. Do tego czasu prosimy wszystkich klientów o wyrozumiałość.Joanna Wojtkowska, NissanOd redakcji:Nissan jest bodaj jedyną marką japońską, której samochody mają problemy z elektroniką. Niedawno pisaliśmy o Micrze, w której szwankował system SRS (samodiagnozujący układy pirotechniczne). Stanowisko Nissana w Polsce w stosunku do Primery wydaje się oczywiste - po uzyskaniu procedury naprawy od producenta polski importer będzie wzywać do serwisu samochody, w których zachodzi podejrzenie występowania "nadpobudliwego" przełącznika na kole kierownicy.Deficyt amortyzatorówW nowej Skodzie Octavii II zaledwie po kilkunastu kilometrach zepsuł się amortyzator. W sumie nic strasznego się nie stało - auto jest na gwarancji. Zamówienie złożyłem 13 czerwca 2005 roku, ale do tej pory nie zostało zrealizowane. Sprzedawca powiedział, że takiego amortyzatora nie ma nawet w magazynie producenta.Dariusz OstrowskiPo interwencji "Auto Świata":Zamówienie na amortyzator wpłynęło do Skoda Auto Polska w dniu 13.06. 2005 jako gwarancyjne i zostało zrealizowane, tzn. wysłane do salonu dilerskiego w dniu 27.06.2005. Zgodnie z informacją, którą uzyskałem, usatysfakcjonowany klient wyjechał z salonu sprawnym samochodem 1 lipca. Okres oczekiwania klienta na realizację usługi gwarancyjnej mógł nie być satysfakcjonujący, dlatego chciałem zapewnić, że Skoda Auto Polska codziennie podejmuje wysiłki, aby maksymalnie skrócić czas realizacji usług, podnosząc m.in. standardy poprawnej i szybkiej identyfikacji usterek w salonach dilerskich. Tomasz Piasny, dział prasowy Skoda Auto PolskaKorki przez drogowcówJak co roku drogowcy wylegli na drogi w okresie wakacyjnym, gdy ruch na drogach prowadzących do kurortów wypoczynkowych znacznie się nasila. Jadąc tydzień temu nad morze na weekend, musiałem stać w kilkukilometrowym korku. Na domiar złego podróżowałem w upalny dzień z rodziną m.in. z małym dzieckiem. Niestety nie mam auta wyposażonego w klimatyzację. Zamiast udać się do domku letniskowego, musiałem pojechać z synkiem do lekarza, bo się przeziębił przez przeciągi w samochodzie.Jarosław Borzęcki, MławaAmatorska obsługa w sklepie Auto-FusKilka dni temu miałem okazję przekonać się o fachowości obsługi sklepu z częściami zamiennymi Auto-Fus przy Ostrobramskiej w Warszawie. Zamówienie kilku detali do BMW zajęło mi ponad godzinę - pracownik nie potrafił obsługiwać programu i co chwila prosił o pomoc. Przy odbiorze panowie nie potrafili rozliczyć zaliczki, więc też trwało to ponad 20 minut. Jan Pawłowski
Interwencje
W moim Nissanie Primerze z 2004 roku radio firmowe wariuje - samo się włącza, głośność rośnie lub maleje, przeskakują stacje radiowe w ramach zaprogramowanych kanałów. Od czasu do czasu następuje także samoczynne przejście komputera pokładowego w tryb "Informacja".