Wówczas serwis nie stwierdził wad lakierniczych mimo moich sugestii. Zwróciłam się do centrali Mitsubishi w Polsce z prośbą o naprawienie w ramach gwarancji wad lakieru. Firma odmówiła. W związku z tym zleciłam wykonanie ekspertyzy przez rzeczoznawcę PZM. Wynik: źle przygotowane podłoże do lakierowania, a nasilenie tych zmian ma charakter postępujący i może prowadzić do zniszczenia całej warstwy lakierniczej. Importer odrzucił opinię rzeczoznawcy, stwierdzając, że uszkodzenia powstały wskutek obijania przez kamyki i zaproponował jedynie pomalowanie uszkodzonych elementów - żądałam wymiany Carismy na wolną od wad.Urszula ChoninOdpowiedź MitsubishiNaszym zdaniem uszkodzenia powłoki lakierniczej nie wynikają z wad wytwórczych. Noszą znamiona uszkodzeń mechanicznych, które nie podlegają naprawie w ramach gwarancji producenta. Jednak z uwagi na dobre imię marki Mitsubishi, a przede wszystkim troskę o naszych klientów, firma jest gotowa wykonać naprawę powstałych uszkodzeń na własny koszt w ramach gestu handlowego. Dodatkowo oferujemy również komplet osłon przeciwbłotnych kół przednich, które zminimalizują ewentualne uszkodzenia w przyszłości w przypadku eksploatacji pojazdu w trudnych warunkach drogowych.Tomasz Michalczewski OD REDAKCJIW Carismie uszkodzenie lakieru nastąpiło w miejscachszczególnie narażonych na działanie czynników zewnętrznych, np. kamieni. Nie jest wykluczone, że samochód był eksploatowany na niewłaściwym ogumieniu - zbyt szerokim, które wychodząc poza obrys nadwozia, niszczyło lakier kamieniami wyrzucanymi spod kół. Jeśli opony były fabrycznie założone, nie ma mowy o odmowie naprawy gwarancyjnej przez dilera. I tak też się stało. Wymiana Mitsubishi na nowe naszym zdaniem nie należy się klientowi.Za błędy dilera zapłacił FordASO Forda Auto Stylw Inowrocławiu nie mogło zidentyfikować występujących w Fieście stuków słyszalnych w tylnej części pojazdu. Wielokrotne interwencje serwisu nic nie pomogły. Udaliśmy się więc do niezależnego warsztatu samochodowego. Podczas pierwszych oględzin Fiesty ustalono, że uszkodzona jest skrzynia biegów oraz półoś napędowa. Uszkodzeniasą tak poważne, iż praktycznie skrzynia biegów oraz półoś kwalifikują się do wymiany. Usterki powstały w wyniku złej pracy skrzyni od samego początku użytkowania auta, gdyż wystąpiła wada fabryczna tego elementu. Hałas, który słyszeliśmy w samochodzie, zapewne pochodził z uszkodzonych elementów, ale mógł się nieść po metalowych częściach pojazdu i był słyszalny z boku i tyłu samochodu.Magdalena i Adam WitkowscyOdpowiedź FordaPodjęliśmy decyzję o pokryciu 100 proc. kosztów naprawy, mimo iż auto jest już po gwarancji.MonikaDobrolubowCelowe opóźnianie wydania auta? Renault Mastera kupiłem 13 grudnia 2006 roku w firmie Ofion w Kielcach. Jednak nie mogę odebrać auta, gdyż diler twierdzi, że czeka na kartę pojazdu, której nie otrzymał od Renault Polska. W Renault dowiedziałem się, że karta nie została wydana z powodu zaniedbań dilera. Zaznaczam, że samochód nabyłem w leasingu i już w styczniu będę musiał płacić raty leasingowe za auto, którego nie mam mimo uregulowania wszelkich płatności. Firma Ofion obraca moimi pieniędzmi, a jest to ponad 93,5 tys. zł, i nadal nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań.Marek StanekOdpowiedź Renault3 stycznia 2007 roku klient wyjechał Masterem z salonu.Kartę pojazdu wydajemy natychmiast po tym, gdy otrzymamy płatność za samochód.Eliza KruszewskaKonsumenckie sądy polubowneNim udamy się do sądu powszechnego, możemy najpierw dochodzić swoich praw w sądzie konsumenckim. Jednak by doszło do rozprawy, taką wolę muszą wyrazić obydwie strony sporu. Sądy konsumenckie działają przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej www.giih.gov.pl. Rozpatrują spory majątkowe wynikające z umów zawartych między konsumentem (osobą nieprowadzącą działalności gospodarczej) i przedsiębiorcą.Wniosek o rozpatrzenie sporu przez sąd konsumencki musi zawierać dane wnioskodawcy oraz strony pozwanej. Należy też opisać przedmiot sporu, stan faktyczny sprawy, określić żądania oraz dołączyć kopie dokumentów przydatnych w sprawie. Wyrok sądu polubownego ma moc prawną. Strona niezadowolona z wyroku może domagać się jego uchylenia w sądzie powszechnym. Postępowanie w sądzie konsumenckim jest bezpłatne, o ile nie będą konieczne płatne opinie.
Interwencje
Lakier odpada płatamiW 2-letnim Mitsubishi Carismie zaczął odpadać płatami lakier w okolicach tylnych drzwi (prawe i lewe) oraz na progach. Przeglądy gwarancyjne, w tym lakiernicze, wykonywane były w ASO Mitsubishi.