8. Po roku użytkowania, przy przebiegu ok. 23 tys. km, w ramach gwarancji wymieniono blok silnika wraz z kompletnym układem tłokowo-korbowym. Po 2 latach użytkowania Almery z silnikiem po remoncie i po przejechaniu ok. 20 tys. km zużycie oleju ponownie zaczęło gwałtownie rosnąć. Po upływie miesiąca od zakończenia 3-letniej gwarancji zużycie oleju wynosi 1,0 l na 1600 km. Mimo iż auto jest już po gwarancji, żądam od Nissana naprawy Almery, gdyż usterka nie została usunięta w czasie gwarancji.Tadeusz SzumskiOdpowiedź NissanaGwarancja Almery upłynęła w sierpniu 2006 roku. Domaganie się bezpłatnej naprawy auta jest bezpodstawne. Incydentalne przypadki podobnych usterek w tym modelu silnika występują głównie przy ekstremalnych obciążeniach jednostek napędowych przez użytkowników. Nie jest to wada produktowa, a przeważnie przekroczenie dopuszczalnych warunków użytkowania. Jednak, aby usatysfakcjonować naszych klientów, w uzasadnionych przypadkach, Nissan stosuje procedurę Good Will (gestu dobrej woli) po upływie gwarancji. Z korzyścią dla klientów Nissan partycypuje finansowo w kosztach naprawy poważnych, a zarazem kosztownych usterek. Dlatego też zapraszamy klienta do dilera. Uzyska on fachową pomoc, a usterka zostanie usunięta ze wsparciem finansowym Nissan Polska. Michał MaskeOD REDAKCJISilnik 1.8 Nissana według normy producenta może zużywać 0,5 l oleju na 1000 km. Niestety niektóre jednostki 1.8 spalają nawet więcej niż 1,0 l oleju na 1000 km. W zeszłym roku interweniowaliśmy już w podobnych sprawach. Za każdym razem Nissan przeprowadzał bezpłatnie remont silnika. Dziwi, że w tym przypadku pierwsza naprawa silnika (wymiana układu tłokowo-korbowego) nie pomogła. Niemniej Nissan wyraził chęć partycypowania w kosztach naprawy.Nieznośne wibracje Skody FabiiW mojej Skodzie Fabii wyczuwalne są bicia na przedniej osi. Skoda wmawia mi, że to wina opon. Ja nie zgadzam się z tą opinią, gdyż drgawki i szumy ustępują po wymianie kół i opon na inne, lecz nie o tym samym rozmiarze. ASO stwierdziła ostatnio, że drgawki zanikają na oponach 185/60 R 14. Natomiast do mojego samochodu Skoda zaleca 165/70 R 14!Andrzej JasińskiOdpowiedź SkodyWibracje i bicia odczuwalne przez kierującego i pochodzące z przedniego zawieszenia mają swoje źródło w niewłaściwym wyważeniu kół. Powodem może być eksploatacyjne uszkodzenie felgi, samej opony lub któregokolwiek z elementów układu przedniego zawieszenia. Decydujące są pomiar geometrii zawieszenia oraz ocena stanu felg i opon. Słuszność opinii autoryzowanego serwisu potwierdza sam Klient, zaznaczając, że drgania i hałas ustępują po wymianie opon na inne.Jerzy Czekański, kierownik serwisu Skoda Auto PolskaNie zachował ostrożności1 września br. uczestniczyłem w kolizji drogowej.Na miejscu zdarzenia kierowca auta, które uderzyło we mnie, przyznał się do winy i sporządził potwierdzające to oświadczenie. Zgłosiłem się do Compensy (ubezpieczyciel sprawcy), tam wyceniono szkodę i... odmówiono wypłaty odszkodowania. Kierujący VW Jettą wycofał swoje oświadczenie, a Compensa obarczyła winą mnie! Jak można bronić się przed tego typu praktykami?Zbigniew KoziełOdpowiedź CompensyPo przeprowadzeniu oględzin pojazdów uczestniczących w kolizji oraz miejsca zdarzenia odmówiliśmy wypłaty odszkodowania. Nasz ubezpieczony (kierujący VW Jettą) wyprzedzał w miejscu do tego dozwolonym, natomiast kierujący Oplem Astrą wykonywał manewr skrętu w lewo bez zachowania należytej ostrożności (naruszył art. 22.1 Prawa o ruchu drogowym). Złożenie przez sprawcę oświadczenia nie przesądza w 100 proc. o przyjęciu odpowiedzialności przez zakład ubezpieczeń. Marek GołębiewskiUwaga! Szkoda całkowitaZa szkodę całkowitą uważa się szkodę, dla której koszty naprawy wyliczane według cen nowych części oryginalnych producenta samochodu przekraczają 70 proc. wartości rynkowej auta w dniu zaistnienia szkody lub w dniu ustalenia odszkodowania. Do kosztów naprawy wliczone są również wymiar koniecznej robocizny w ASO danej marki. Po szkodzie całkowitej większość ubezpieczycieli wypłaca odszkodowanie pomniejszone o wartość wraku, który ubezpieczony może naprawić lub sprzedać. Wartość rynkową pojazdu ustala się na podstawie aktualnych notowań rynkowych cenpojazdu z uwzględnieniem roku produkcji, okresu eksploatacji, wyposażenia, przebiegu i stanu technicznego. Notowania stanowiące podstawę ustalenia wartości pojazdu zawarte są w informatorze, np. w Eurotaksie czy Info-Ekspercie. Informator, który posłużył do ustalenia wartości pojazdu w chwili zawierania polisy, powinien zostać odnotowany we wniosku ubezpieczeniowym.
Interwencje
Olejożerna Almera 1.8W sierpniu 2003 roku kupiłem Nissana Almerę 1.