Koszt uszkodzenia pojazdu to 1500 zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wynajęła firmę Budimex Dromex do przebudowy drogi w miejscowości Stryszek, na której miałem kolizję. Zwróciłem się z żądaniem o odszkodowanie najpierw do GDDKiA, potem do Budimeksu. Obydwie firmy odmówiły wypłaty odszkodowania, gdyż twierdzą, że to nie ich problem.Ryszard SobońOdpowiedź GDDKiAPoszkodowany powinien złożyć wniosek o odszkodowanie we właściwym oddziale GDDKiA. Ponadto wymagane są: dokładny opis zdarzenia z określeniem daty i godziny, ksero dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy, oświadczenie świadków oraz protokół policji z miejsca wypadku. Dokumentację należy złożyć w firmie Warta.Od redakcjiWniosek z załącznikami trzeba skierować do Warty, wraz z odniesieniem do konkretnego numeru polisy ubezpieczeniowej, którą GDDKiA zawarła z ubezpieczycielem. Numer polisy można uzyskać w oddziale GDDKiA. Następnie urząd po zweryfikowaniu powstałego zdarzenia przedstawia Warcie swoje stanowisko w sprawie.Trzeszczące BerlingoOd ponad roku staram się wyegzekwować od Citroëna wymianę fotela kierowcy, który ma bardzo duże luzy, uniemożliwiające mi normalne użytkowanie Berlingo. Na samym początku twierdzono, że są to luzy, które mają wszystkie auta tej marki po roku jeżdżenia. Z nieformalnych rozmów z mechanikami serwisu dowiedziałem się, że fotele w Berlingo II mają wadę, o której Citroën dobrze wie.Wiesław MicułaOdpowiedź CitroënaMimo że serwis nie stwierdził wady fotela w Berlingo, to postanowiliśmy rozwiać wątpliwości naszego Klienta. Stelaż fotela wymienimy na nowy na koszt Citroëna. Skontaktowaliśmy się z Klientem w tej sprawie. Na jego prośbę naprawa zostanie przeprowadzona po 5 sierpnia br. Dementujemy pogłoski, że rzekomo Berlingo II ma wadliwe fotele.Marek Nawarecki2 lata na reakcjęW moim Audi A3 1.6 założyłem instalację LPG. Na stacji diagnostycznej okazało się, że auto ma zawyżoną emisję substancji toksycznych. Na benzynie jest OK. W warsztacie twierdzą, że tak ma być. Co robić? Serwis gazowy należy wezwać listem poleconym do wyznaczenia terminu i miejsca usunięcia wady lub instalacji oraz zwrotu pieniędzy. Są na to 2 lata od chwili montażu, lecz nie więcej niż 3 miesiące od stwierdzenia wady.