To były główne elementy, które wzięliśmy pod uwagę przy zakupie. W kwietniu 2007 roku mieliśmy dość groźnie wyglądający wypadek. Lacetti zostało skrócone o przód. W naszym zmiażdżonym aucie nie odpaliła żadna poduszka powietrzna! Gdy kupowaliśmy Lacetti, sprzedawca zapewnił nas, iż jest superbezpieczny. Naszym zdaniem system bezpieczeństwa zawiódł.Mariola i Michał JabłońscyOdpowiedź Chevroleta Lacetti było wyposażone w pasy bezpieczeństwa z napinaczami oraz airbagi. W zależności od charakteru zderzenia mogą zostać uaktywnione sekwencyjnie poszczególne zabezpieczenia. Przy mniej poważnych zderzeniach czołowych oprócz blokady pasów są uruchamiane napinacze pasów bezpieczeństwa. Przy poważnych zderzeniach czołowych poza powyższymi zabezpieczeniami może dodatkowo zadziałać układ poduszek powietrznych. Wykonana ekspertyza potwierdziła, że układ poduszek powietrznych w chwili wypadku był sprawny, natomiast nie wystąpiły warunki brzegowe, konieczne do przekazania przez sterownik sygnału do ich odpalenia.Przemysław ByszewskiOd redakcjiAlgorytm decydujący o odpaleniu poduszek powietrznych jest skomplikowany. Ich zadziałanie warunkuje przede wszystkim opóźnienie działające na pojazd w momencie zderzenia, a nie same odkształcenia karoserii. Innymi słowy, poduszki mogą odpalić nawet przy zupełnie niegroźnie wyglądającej stłuczce, a z kolei nie zadziałać przy większej deformacji nadwozia. Poza tym zdemolowany przód auta jest jego "miękką" strefą i łatwo się odkształca.Lepiej wykupić polisę w IrlandiiObecnie przebywam w Irlandii. Przywiozłem tu też auto. Przerejestrowałem je na tablice irlandzkie. Przed tym faktem zadałem pytanie polskim zakładom ubezpieczeniowym o możliwość kontynuowania polskiej polisy OC po dokonaniu przerejestrowania. Firma Allianz udzieliła mi odpowiedzi twierdzącej. Gdy poprosiłem o dokonanie zmian w polisie, Allianz nie reaguje.Tomasz ChowaniecOdpowiedź AllianzJeśli pojazd ubezpieczony w Polsce przerejestrowano na numery irlandzkie i dokonano zmian na polisie, wpisując aktualne dane (nowy adres i nr rejestracyjny), oficjalnie uprzedzamy, iż takie ubezpieczenie może nie być honorowane. Proszę pamiętać, iż na terenie Wysp użytkownik pojazdu winien opłacić podatek drogowy, do którego uiszczenia należy okazać aktualną polisę OC. Polisa wystawiona w Polsce jest ignorowana. Lepiej zawrzeć ubezpieczenie na miejscu.Zawiodły hamulce w VolvoJestem użytkownikiem nowego Volvo V50. W aucie wysiadł w trakcie jazdy układ hamulcowy - na szczęście bez konsekwencji dla mnie i moich dzieci. Volvo Polska unika komentowania zaistniałej sytuacji i bagatelizuje temat.Sławomir MichalikOdpowiedź VolvoAuto zostało dostarczone do ASO Volvo w nocy z 1 na 2 lipca 2007 r. Jako objawy użytkownik podał twardy pedał hamulca i zmniejszoną skuteczność hamowania. 2 lipca w godzinach porannych podczas weryfikacji usterki i jazdy testowej nie stwierdzono żadnego z tych objawów. Serwis, opierając się jednak na relacji użytkownika i swoim doświadczeniu, podjął decyzję o wymianie pompy podciśnienia. Użytkownik otrzymał samochód zastępczy na czas dokonania wymiany niezbędnych elementów. Naprawa zakończyła się po 3 dniach. Mam nadzieję, że powyższe fakty świadczą o trosce i odpowiedzialności naszych autoryzowanych dilerów, zwła-szcza w przypadku istotnego atrybutu samochodów Volvo, jakim jest bezpieczeństwo. Zdaję sobie sprawę, że zdarzenie mogło spowodować dyskomfort naszego Klienta, za co gorąco przepraszam.Marcin KlimczewskiMicra zjeżdża na poboczeMój Nissan Micra nie potrafi utrzymać wyznaczonego toru jazdy. W czasie jazdy muszę ciągle kontrować kierownicę. Przekonałem się o tym, że auto "ściąga", jadąc Micrą po płycie lotniska. Po przejechaniu 100 metrów puściłem kierownicę. Auto zjechało na bok dobrych kilka metrów. Aby wyeliminować pochylenie terenu, przejechałem ten sam odcinek w drugą stronę. Samochód znowu nie zachował się stabilnie. Znajomy rzeczoznawca z PZMot powiedział, że jest to ewidentna wina wadliwych opon i nie ma co do tego żadnych wątpliwości.Andrzej PoćwiardowskiOdpowiedź NissanaSerwis Nissana nie wykrył w pojeździe żadnych nieprawidłowości, zarówno w zawieszeniu, jak i ogumieniu. Jednakże zapraszamy pana Andrzeja do któregokolwiek autoryzowanego serwisu Nissana, aby sprawdzić, czy nie został uszkodzony któryś z elementów od czasu ostatniej wizyty. W razie potrzeby przeprowadzimy bezpłatnie naprawę Micry. Naszym Klientom gwarantujemy fachową pomoc i doradztwo.Michał Maske
Interwencje
Nie wystrzeliłyW 2005 roku kupiliśmy Chevroleta Lacetti. Do zakupu skłoniła nas atrakcyjna cena, a także wyposażenie samochodu i 3-letnia gwarancja.