W latach 20. po śmierci Gunna skoncentrowano się na produkcji aut sportowych i dużych turystycznych. W 1935 roku firmę kupił Alan Good i natychmiast zatrudnił legendarnego W.O. Bentleya, aby skonstruował silnik 4,5 litra. W rok później powstał motor V12, by "konkurować ze wszystkim, co może wyprodukować Rolls-Royce". W 1947 roku Lagondę wykupił David Brown - właściciel Astona Martina.Prezentowany model M 45 wytwarzano w latach 1934-35 w podstawowych wersjach nadwozia: tourer i saloon oraz w odmianach na specjalne zamówienie. W sumie wyprodukowano 410 sztuk tego modelu. Samochód napędzany był sześciocylindrowym, rzędowym, górnozaworowym silnikiem firmy Medows o poj. 4467 ccm. Ciekawostką był podwójny układ zapłonowy z magnetem, cewką zapłonową oraz z dwoma świecami zapłonowymi na cylinder. Dwa gaźniki SU zasilane były elektryczną pompą paliwa. Prędkość 145 km/h nie była imponująca dla ważącego ponad tonę auta.
Lagonda 4,5 litre M 45 1945 rok Anglia
Firmę Lagonda założył Amerykanin Wilbur Gunn w 1906 roku. Początkowo produkowała ona motocykle, pojazdy trójkołowe i małe samochody.
Auto Świat
Lagonda 4,5 litre M 45 1945 rok Anglia