To nie jest auto należące do firmy sprzedającej kolorowe alkohole, a właściciel nie czerpie zysków z wożenia na nim reklamy. To auto nie zostało też stuningowane: tak wyglądało, opuszczając salon.

Foto: Auto Świat
Lancia Delta Integrale - Do odważnych świat należy!
Foto: Auto Świat
Lancia Delta Integrale - Do odważnych świat należy!

Lancię gnębi korozja wszystkiego. Psuje się "elektryka" i elektronika, a także mechanika (tu już wiek robi swoje), a gdy się to auto dobrze "przyciśnie", pali20 litrów na "setkę". Pozycja za kierownicą jest niewygodna, gdyż ta sterczy pod dziwnym kątem, tak jak w Polonezie. Nic dziwnego: ten sam stylista. Tylko Lancia bardziej się udała. Tak czy inaczej, to auto ma wiele wad, ale jest piękne i zapewnia niesamowitą frajdę, jeśli jeździ. Właścicieli Lancii Delt należy szanować za wytrwałość, nawet wtedy, gdy twierdzą, że w ich autach trzeba tylko wymieniać olej. Nie ma takiej opcji. Lancię trzeba naprawiać, i to często.Problemy, jakie napotkaszKorozja: albo jest bardzo zaawansowana, albo auto jest po remoncie, albo ktoś o nie bardzo dba. Normalnie eksploatowanych, ładnych egzemplarzy wolnych od korozji już nie ma. Jeśli tu i ówdzie widoczne są rdzawe plamy, nastawmy się, że podczas poważnej naprawy trzeba będzie rozebrać auto "do rosołu". Wycieki oleju. Jeśli są, to znaczy, że wszystko w normie i że w silniku jest olej. Oczywiście, silnik da się uszczelnić, aby nie ciekł, ale jest też warunek: nie jeździmy autem jak rajdówką.Koszty: to nie jest auto tanie w utrzymaniu. To że ten model wygrywał rajdy, nie znaczy, że jest bezawaryjny. Nie jest! Dymienie i stuki z silnika: jeśli silnik stuka i przyspieszenie nie wciska cię w fotel przy obrotach wchodzących na czerwone pole, trzeba będzie wyremontować silnik. Wiąże się to z wymianą panewek, prowadnic i gniazd zaworowych, pierścieni, regeneracją wałków rozrządu oraz turbiny. Cena takiej usługi zależy oczywiście od zakresu robót i użytych części zamiennych, ale przyjmijmy, że wyniesie 5-8 tys. zł. Usterki: nie licz na to, że można tym autem jeździć na co dzień. Prowadzi się świetnie, pięknie brzmi, ale po każdej przejażdżce trzeba coś dokręcić. Auto dla przyjemności i dla szpanu lub jako ozdoba posesji. Ile to kosztuje?

  • Silnik 1.6 8V z gwarancją rozruchową. Oczywiście, taki silnik warto rozebrać i doprowadzić do stanu idealnego. Są warsztaty wyspecjalizowane w naprawach mechanicznych włoskich starych aut i z takich najlepiej korzystać. Usługi ASO pozostawmy posiadaczom nowszych modeli, chyba że o jakimś warsztacie wiemy, że pracują tam mechanicy-hobbyści.430 zł
  • Remont blacharski Cena zależy od stanu auta. Przyjmijmy, że pojazd jest w dobrym stanie i trzeba tylko w niektóre elementy wspawać reperaturki, pozgrzewać je i polakierować ok. 1000 zł za element
  • Reflektor pojedynczy Oryginalny i w idealnym stanie, bo zupełnie nowy.450 zł
  • Atrapa grilla Pochodząca z demontażu, ale w bardzo dobrym stanie, co potwierdzają zdjęcia dołączone do aukcji. 50 zł
  • Maska silnika Oryginalna pokrywa silnika, używana. Wymaga oczywiście polakierowania, co podwyższa cenę elementu gotowego do montażu o kilkaset zł. 250 zł