Ma to zwykle swoje uzasadnienie. Wystarczy odpowiednio strome, ośnieżone wzniesienie, aby nawet zimowa opona nie zapewniła dostatecznej przyczepności. Niestety używanie łańcuchów wcale nie jest proste. O czym trzeba wiedzieć?Rozmiar: łańcuchy muszą być dobrane do koła. W tym pomoże sprzedawca.Wzór siatki: łańcuchy "drabinkowe" nie zapewniają właściwej przyczepności bocznej. Najlepiej sprawdzają się łańcuchy o wzorze rombowym. Im bardziej gęsta siatka łańcucha, tym lepiej. Grubość drutu i średnica oczek: im grubszy drut, tym większa trwałość. W autach nisko zawieszonych należy jednak stosować łańcuchy o niewielkiej średnicy oczek i małej grubości drutu.Sposób montażu i demontażu: to najważniejsza kwestia. Łańcuchy z samonapinaczem zakłada się łatwiej i nie trzeba "poprawiać" ich naciągu. Dobrze, jeśli łańcuch ma dobry system rozpinania. W złych warunkach (noc, śnieg, mróz) zamontowanie kiepskiego łańcucha może być niemożliwe!Łańcuchy zakładamy na koła napędzane. W autach tylnonapędowych warto (nieobowiązkowo) założyć łańcuchy także na przód.