Wstępne rozpoznanie wskazuje, że za problemy odpowiada chipset znanego producenta GPS MSTAR, który błędnie przelicza dane dotyczące daty, przy czym problem dotyczy jedynie okresu pomiędzy 14 a 20 czerwca. Moduł ten występuje w wielu urządzeniach różnych producentów nawigacji GPS.
Specjaliści Lark Polska - przedstawiciela producenta nawigacji – natychmiast zdiagnozowali problem i najszybciej znaleźli jego rozwiązanie – udostępniając użytkownikom urządzeń Lark aktualizację oprogramowania. Skompresowany plik aktualizacji (900KB) wraz z instrukcją instalacji jest już dostępny na stronie: http://www.lark.com.pl/pliki/dopobrania/gps.zip
„Jakkolwieknie Lark jest producentem chipsetu GPS MSTAR, który sprawił problemy wielu użytkownikom naszych urządzeń, tym niemniej naszym obowiązkiem jest jak najszybsza pomoc wszystkim, którzy zaufali naszej nawigacji” – mówi Marcin Olbrych, prezes Lark Polska. „Przepraszamy za zaistniałe niedogodności i wszystkim kierowcom życzymy szerokiej drogi i bezpiecznego dotarcia do celu.”
Łatwość obsługi i użyteczność nawigacji samochodowych doprowadziła do ich ogromnej popularności w Polsce. Niestety – jak wszystko – bywają zawodne. Najważniejsze jest jednak szybkie diagnozowania i rozwiązywanie problemów, jakie utrudniają prawidłowe użytkowanie.
Tym właśnie kieruje się producent urządzeń Lark, dla którego kilka godzin to wystarczający czas, żeby zaradzić problemowi, niezależnie od tego, że problem samoistnie zniknie po 20 czerwca br. – nawet w urządzeniach, których oprogramowanie nie zostanie zaktualizowane.