podczas hamowania na różnych nawierzchniach) są zdecydowanie gorsze niż opon letnich. Jeśli będziemy zakładać opony już używane w poprzednim sezonie, to zwróćmy szczególną uwagę na głębokość rzeźby bieżnika oraz ewentualne uszkodzenia mechaniczne samej opony. Choć zgodnie z kodeksem drogowym opony należy koniecznie wymienić, kiedy głębokość bieżnika jest mniejsza niż 1,6 milimetra, to jednak specjaliści doradzają, by czynić to już przy 2 mm głębokości. Dlaczego? Opona o mniejszym bieżniku gorzej odprowadza wodę, zwiększając przy tym drogę hamowania. A w krytycznej sytuacji każdy metr jest cenny.Na wiosnę wielu kierowców decyduje się na założenie felg wykonanych z metali lekkich, a co za tym idzie także poszerzenie opony i pomniejszenie jej profilu. Należy jednak pamiętać, by zachować w tym umiar. Pomocne w ustaleniu nowego rozmiaru opony będą tabele zamienników publikowane ostatnio w "Auto ŚWIECIE" (numery: 8, 9, 10, 11/2002).Niestety na rynku opon do samochodów kompaktowych widać pewną stagnację - nie ma tak spektakularnych nowości jak w oponach o wysokich osiągach, a i sam rynek opon o najniższych indeksach (S i T) zaczyna się z roku na rok kurczyć. Nie oznacza to jednak, że nie znajdziemy tutaj opon o bardzo dobrych parametrach za, co ważne, przyzwoitą cenę. W tym sezonie debiutują opony występujące pod marką Dayton (modele D100 i D200). Są one produkowane w zakładach należących do koncernu Bridgestone-Firestone i na polskim rynku zastępują opony marki Europa.W przyszłym numerze opublikujemy test opon letnich w rozmiarze 195/65 R 15, a za dwa tygodnie drugie zestawienie opon letnich do aut klasy średniej i wyższej.
Letnie maluchy
Kiedy średnie temperatury zaczynają oscylować powyżej +7 stopni Celsjusza, jest to sygnał, że przyszła już pora na wymianę opon zimowych na letnie. Nie należy z tym zwlekać, bo mieszanka użyta do produkcji opon zimowych szybciej się w takich warunkach ściera, a i parametry opon (np.
Auto Świat
Letnie maluchy