Kursy na prawo jazdy stają się szkołami niedouczonych, zestresowanych i niepewnych adeptów sztuki prowadzenia samochodu. Będzie tak do momentu, kiedy proza życia i niebezpieczne sytuacje, z którymi zetkną się na drogach i ulicach, nie nauczą ich rozsądku i pokory. Ale tak nie musi być. W Finlandii każdy, kto zda egzamin na prawo jazdy, musi obowiązkowo w ciągu roku zaliczyć kurs w zimowej szkole jazdy na śniegu i lodzie. We Francji osoby, które uzyskały prawo jazdy, przez rok mogą prowadzić z maksymalną prędkością 90 km/h!W całej Europie Zachodniej modne jest podnoszenie kwalifikacji kierowcy w specjalnych szkołach jazdy. Każdego roku ginie na polskich drogach małe miasteczko (ok. 6 tys. osób)! A liczba rannych w 2000 r. przekroczyła 70 tys. Ta ponura statystyka jest wynikiem nie tylko brawury za kierownicą, ale także brakiem umiejętności, kiedy pojawia się niebezpieczna sytuacja na drodze. Ale nie tylko. Dopiero niedawno producenci zaczęli oferować swoje samochody na naszym rynku wyposażone standardowo przynajmniej w jedną poduszkę powietrzną i układ ABS. Wcześniej, m.in. ze względów podatkowych, takie wyposażenie traktowane było jako luksusowe. A przecież zdecydowanie podnosi ono poziom bezpieczeństwa. Wraz ze znanym kierowcą rajdowym i jednym z głównych instruktorów szkoły bezpiecznej jazdy Opla - Wojciechem Cołoszyńskim raz w miesiącu będziemy starali się pokazać, jak pewnie, a przede wszystkim bezpiecznie prowadzić samochód, jak przewidzieć niebezpieczne sytuacje oraz jak ich unikać. Wiele z naszych porad może wydać się prostymi lub wręcz naiwnymi (jak na przykład zajmowanie pozycji za kierownicą), ale niech nie zwiodą nas pozory - to właśnie od takich szczegółów może zależeć, jak zareagujemy, kiedy pojawi się trudna sytuacja. Czy nasze ruchy będą pewne i niczym nie skrępowane.Z drugiej strony trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że manewrowania samochodem czy wychodzenia z poślizgu lub kontroli poślizgu nie da się nauczyć z lektury naszych artykułów. Dlatego też gorąco zachęcamy do indywidualnego szkolenia się na kursach doskonalących technikę jazdy. Zapraszamy do nauki.
Nie tylko przeżyć...
Dwadzieścia godzin nauki praktycznego prowadzenia samochodu to stanowczo za mało, by można było pewnie poruszać się autem. To także za mało, by wyrobić sobie poprawne nawyki wykonywane intuicyjnie w sytuacji zagrożenia, które mogą uratować nasze lub czyjeś życie.
Auto Świat
Nie tylko przeżyć...