Największy salon po "Genewie" i "Frankfurcie" skupia przede wszystkim firmy zajmujące się profesjonalnym tuningiem aut, ale nie zabrakło też producentów samochodów. Stylizacje nadwozi czy wnętrz, przeróbki mechaniczne silników i zawieszenia oraz wszelkiego rodzaju akcesoria tuningowe przedstawione były w kilkunastu halach na ponad 340 stoiskach. Bardzo dużą grupę wystawców stanowiły firmy oponiarskie, producenci felg i oświetlenia. Nie zabrakło też sprzętu car audio. W czterech halach zaprezentowano oldtimery, niektóre nawet z początku XX wieku. Wiele propozycji przygotowano dla fanów sportów motorowych. Oprócz bolidów Formuły 1 i pojazdów z rajdowych mistrzostw świata prezentowane były auta terenowe i z Rajdu Dakar. Nie zabrakło dragsterów startu-jących w ekstremalnej dyscyplinie, jaką są wyścigi na 1/4 mili, bardzo popularne zwłaszcza w USA. Tyle aut i akcesoriów mogło przyprawić o zawrót głowy nawet największych znawców tematu. Najliczniejsze propozyzje tuningu przedstawiono na bazie najnowszego modelu Volkswagena - Golfa V. Można było ogladać dokonania m.in. takich firm, jak Zender, Rieger Tuning, Je Design, ABT Sportsline. Każdy z wymienionych tunerów prezentował też wiele innych modeli np. Zender - nowe wcielenie Bory i Golfa IV; ABT - całą Grupę VW; Je Design - sportowego Seata Leona i Audi A3. VW Golfa V ze zmienionym obliczem można było też zauważyć na stoiskach firm oferujących akcesoria i części, np. KW specjlizującej się w elementach zawieszenia- uatrakcyjniały one w ten sposób swoje wystawy. Wielu tunerów nastawionych jest tylko na profesjonalne upiększanie pojazdów konkretnych marek. Do takich można zaliczyć np. ABT Sportsline - "obsługuje" ona auta z Grupy VW: Audi, Skodę, Seata i VW. Prezentacja obejmowała wszystkie wymienione marki. Elia zajmuje się tuningiem Nissana i Renaulta. Zaprezentowała nowe wcielenie Mégane'a Coupé-cabrio oraz Nissana 350Z. Najbardziej znanymi firmami zajmującymi się modyfikowaniem Mercedesów są Brabus, Carlsson, Mec Design czy Lorinser. Całą gamę propozycji na zmodernizowanie Opla przedstawiały takie firmy, jak Opel-line, Mantzer, Lexmaul czy "nadworny" tuner Opla - Irmscher. Zobaczyliśmy tam m.in. nowe wcielenie Astry, Vectry czy Signum. Nad indywidualnym wizerunkiem Chryslera, Dodge'a i Jeepa czuwa firma Startech. Zajmuje się ona projektowaniem ekskluzywnych dodatków do aut i modyfikacjami technicznymi. Na stoisku zauważyliśmy bardzo dużo chromów i elegancko wykończone nadwozia. Milotec pokazał profesjonalnie zmienione auta marki Skoda. Szczególnie rzucało się w oczy oświetlenie prezentowanych modeli. Upiększaniem BMW w szerokim tego słowa znaczeniu zajęła się firma Breyton. Na stoisku można było obejrzeć stuningowane BMW 3, 5 oraz 7. Pięknie prezentowało się też 330-konne Z4. Dużą grupę stanowili wystawcy zajmujący się Porsche. Do takich można zaliczyć Hamanna czy Rinspeeda. Powracającym trendem, jaki dało się zauważyć na salonie, są auta z namalowanym przez środek maski lub cały samochód pasem.
Pod znakiem "5"
Na 36. Motor Show Essen 2003 stawiły się czołowe firmy tuningowe i motoryzacyjne.
Auto Świat
Pod znakiem "5"