Przełom roku to czas debiutu nowości car audio. Oto co przygotowały znane koncerny na rok 2008 dla miłośników przystępnych cenowo odtwarzaczy płyt CD
Jak co roku już na początku grudnia wielkie koncerny zaczynają powoli odsłaniać swoje tajemnice. Do sklepów w całej Europie trafiają pierwsze nowe modele samochodowego sprzętu audio, przygotowane na sezon 2008. Pierwsze nowości to zazwyczaj sprzęt najbardziej przystępny cenowo. Łatwiej go zaprojektować i dokładnie sprawdzić, zanim trafi na półki sklepów. Droższe, bardziej zaawansowane konstrukcje projektuje się i testuje znacznie dłużej - nic tak nie doskwiera, jak wpadka w prestiżowym, droższym urządzeniu. Żaden z markowych producentów nie może sobie na to pozwolić. Stąd dozowanie emocji związanych z kolekcjami nowej generacji potrwa aż do wakacji. Co kilka tygodni producenci będą prezentować kolejne nowości. Strategia została też przemyślana z punktu widzenia specjalistów od marketingu. Łatwiejpodtrzymać zainteresowanie konsumentów, prezentując nowinki w regularnych odstępach czasu.
Na początek tanie radioodtwarzacze CD
Na pierwszy ogień poszły niedrogie modele marek japońskich: JVC i Pioneer.W porównaniu z poprzednikami zmieniło się niewiele, co utwierdza w przekonaniu, że koncerny stawiają naewolucję, a nie rewolucję. Obie firmy wyraźnie stawiają na format MP3. Niemal wszystkie nowe radia z CD odczytują pliki MP3 i WMA, czyli popularne formaty zapisu i kompresji muzyki.
Foto: Auto Świat
Pora na nowości
Dużą popularnością cieszą się także gniazda wejściowe AUX, umieszczane na panelach czołowych sprzętu. Dzięki odpowiednim złączom można podpiąć przenośne odtwarzacze MP3 czy Mini Disc, telefony, a także inne źródła dźwięku. Powszechne staje się także co najmniej jedno dwukanałowe wyjście do podłączenia zewnętrznego wzmacniacza mocy. Dzięki niemu niewielkim kosztem można stworzyćefektywne nagłośnienie z kompletem głośników podłączonych do radia i oddzielnym subwooferem oraz wzmacniaczem w bagażniku. Wtedy można liczyć na lepsze brzmienie. Radia bez RDS powoli przechodzą do historii Powszechnie obowiązujący standard to system RDS. Wszystko wskazuje na to, że nieliczne radioodtwarzacze bez RDS będą oferowane głównie w specjalnych promocjach w marketach lub innych sklepach sieciowych. Nie warto jednak się nimi interesować, gdyż niewiele więcej trzeba przeznaczyć na lepiej wyposażony sprzęt. Kilkadziesiąt złotych to naprawdę mała różnica, a więc nie należy oszczędzać. Wprowadzanie nowej kolekcji oznacza obniżkę cen urządzeń starszej generacji. A starsze wcale nie musi być gorsze - tak więc w dość okazyjnych cenach można kupićpełnowartościowy sprzęt. Wiele wskazuje na to, że nowe urządzenia będą się odróżniać przede wszystkim atrakcyjniejszym wzornictwem.
Dużych zmian w technice niedrogich modeli nie należy się spodziewać, co oznacza, że radio skierowane do wyprzedaży może być tym bardziej atrakcyjne.Pioneer Najtańsze wersje radioodtwarzaczy oferowane są w kilku wariantach kolorystycznych, tak by można było dopasować sprzęt do wystroju wnętrza i kolorów podświetlenia tablicy rozdzielczej. Już w najprostszym modelu DEH-1000 instalowane jest wejście AUX. Gniazdo przyda się m.in. do podłączenia przenośnego odtwarzacza MP3. Model o stopień wyższy, czyli DEH-2000MPB, to najtańsze w palecie firmy radio z CD, odtwarzające muzykę zapisaną w formacie MP3. Kolejna odmiana w hierarchii - DEH-3000MP - wyróżnia sięwyższej klasy wzmacniaczem oraz wyposażeniem pozwalającym na współpracę z fabrycznym sterowaniem samochodowego audio.
Foto: Auto Świat
Pora na nowości
JVC Japoński potentat rozpoczyna od najtańszego modelu, który kosztuje 399 zł. Do wyboru są trzy odmiany różniące się kolorem wykończenia płyty czołowej oraz barwą wyświetlacza i przycisków sterujących (KD-G: 341, 342 i 343). Wszystkie wyposażono tak samo. Podstawa to odtwarzacz płyt CD dostosowany do odczytu plików MP3 i WMA z samodzielnie nagrywanych płyt CD-R/RW. Standardem jest tuner radiowy z dekoderem RDS, jedno dwukanałowe wyjście do podłączenia zewnętrznego wzmacniacza mocy oraz praktyczne wejście AUX, wbudowane w panel czołowy. Gniazdo AUX przyda się do podłączenia m.in. odtwarzacza MP3.
Clarion Na początek niedrogie modele radioodtwarzaczy CD w kilku wariantach barwy wyświetlacza i przycisków. Trzy premierowe radia to wersje oznaczone symbolami DB188RMP, DB189GMP i DB189RMP. Każda z nich jest tak samo rozbudowana. Odtwarzacze są kompatybilne z urządzeniami sterującymi sprzętem audio, instalowanymi przez producentów aut. Wyposażenie obejmujedekodery MP3 i WMA oraz system RDS. Na panelu wygospodarowano miejsce na gniazdo AUX - dzięki niemu można słuchać muzyki zmagazynowanej na przenośnym odtwarzaczu. Jest też wyjście dla oddzielnego wzmacniacza. Wszystkie nowe urządzenia kosztują tyle samo: 399 zł.
Foto: Auto Świat
Pora na nowości
U.S.Amps w Polsce Producent z USA słynie z różnych patentów oraz pionierskich rozwiązań w konstrukcjach wzmacniaczy. U.S.Amps na początek oferuje w naszym kraju trzy kolekcje sprzętu: AX, Merlin 2 i XT. AX adresowana jest do bardzo wymagających słuchaczy. Reprezentacyjna, dwukanałowa wersja AX-2000HC wymaga wydania aż 9999 zł. Sprzęt może wygenerować moc maksymalną nawet 2x1200 W, więc wymaga doskonałej instalacji oraz solidnego zasilania. Są jednak i bardziej przystępne konstrukcje, jak te z gamy XT, której zadaniem jest spopularyzowanie mocniejszego a niedrogiego nagłośnienia w samochodzie. Najtańszy model - 2-kanałowy wzmacniacz 2x100 W - kosztuje w promocji tylko 699 zł.
Hertz Energy z Włoch Nowa kolekcja głośników składa się z aż 26 różnych produktów, dzięki czemu dopasowanie sprzętu do auta powinno być łatwiejsze. W porównaniu z dotychczasową generacją głośników nowe wyróżniają się membraną o kształcie litery V oraz zwrotnicami głośnikowymi wyższej jakości. Niewielkie głośniki wysokotonowe zaprojektowano z wykorzystaniemtechnologii ułatwiających swobodne rozpraszanie dźwięku w kabinie samochodu. Modele szerokopasmowe zyskały płaskie kosze typu Ultra Flat, które wnikają do wnęki montażowej jedynie w minimalnym stopniu.