• Auta z instalacją LPG wciąż się dużą popularnością wśród polskich kierowców i nadal uważane są za ekonomiczną alternatywę dla diesli i samochodów benzynowych
  • Kupowanie używanego auta z LPG wiąże się z ryzykiem usterek, których usunięcie może pochłonąć nawet kilka tysięcy złotych
  • Kluczową kwestią przy zakupie auta z LPG z rynku wtórnego jest dokładna weryfikacja dokumentów i samego pojazdu
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Instalacje LPG (z ang. Liquefied Petroleum Gas) w Polsce swój szczyt popularności przeżywały w latach 90. ubiegłego wieku. Ale nawet teraz wielu użytkowników aut wciąż decyduje się na montaż układu do zasilania gazem LPG. Inni wybierają drogę "na skróty" i kupują samochód z już zamontowaną instalacją. I tu pojawia się duży problem, bowiem zakup używanego pojazdu z LPG może wiązać się z ryzykiem kosztownych awarii.

Specjaliści z Dekry, bazując na swoim doświadczeniu, przestrzegają, że zakup używanego auta z instalacją LPG powinien wiązać się z dokładnymi oględzinami pojazdu, z uwzględnieniem układu zasilania, przy czym kluczowa okazuje się jakość jego montażu. Okazuje się bowiem, że każde zaniedbanie przy montażu, ale też i daleka od wymaganej jakość serwisu już zamontowanej instalacji, potrafią skutkować kosztownymi usterkami.