Był to udany pojazd o bardzo nowoczesnych rozwiązaniach. Górnozaworowy silnik o pojemności 1100 ccm i mocy 35 KM rozpędzał auto do 105 km/h. Stosunkowo mała masa całkowita, 800 kg, przekładała się na nieduże zużycie paliwa - 9 l/100 km. Był to w tamtych czasach dobry wynik. Podwozie miało konstrukcję ramową ze sztywnym mostem tylnym i niezależnym zawieszeniem przednich kół systemu Dubonnet. Konstrukcja nadwozia była bardzo interesująca, gdyż mimo posiadania czworga drzwi nie zawierała słupka drzwiowego. Przednie drzwi otwierały się "z wiatrem", tylne zaś "pod wiatr", a system specjalnego ryglowania pozwalał na pewne zamykanie ich. Simca 8 była produkowana od roku 1937 aż do 1949, kiedy to zmieniono nieco karoserię i powiększono silnik do 1200 ccm. Tak zmieniony samochód produkowano pod nazwą Simca 8 1200 jeszcze do roku 1951, kiedy to został zastąpiony przez całkowicie nowy model Simca 9 Aronde.
Simca 8 1938 rok
Pierwszym samochodem Simca był licencyjny Fiat 500 Topolino, którego produkcję rozpoczęto w roku 1936 pod nazwą Simca 5. Kolejnym modelem był Fiat 508 C, który otrzymał nazwę Simca 8.
Auto Świat
Simca 8 1938 rok