Dlatego na placu znalazło się najwięcej samochodów właśnie tego niemieckiego producenta. Impreza cieszyła się zainteresowaniem nie tylko tuningowców (przybyło ich prawie 300), lecz także publiczności, którą dało się liczyć w tysiącach. Przyczyniła się do tego również pogoda - tego dnia sprawiła niespodziankę (dzień przed zlotem lało). Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji dla uczestników. Najwięcej emocji wzbudziły zawody przeprowadzone na asfaltowej bieżni stadionu - podczas nich trybuny były zapełnione kibicami. Na początek rozegrano slalom. Na krótkiej trasie z nawrotką 180 stopni startowało 25 zawodników. Każdy sprawny przejazd i efektowny nawrót na hamulcu ręcznym wzbudzał wielki aplauz publiczności.Najlepszy okazał się Paweł Mallek, który VW Golfem I wykręcił czas 19,06 s, drugi Marcin Strocen jadący Golfem III uzyskał czas19,94, a trzeci Tomasz Bogdanowicz VW Golfem I przejechał slalom w 20,19 s.W tym samym czasie na placu przy stadionie przeprowadzano konkurencję akustyczną dB Drag, czyli sprawdzano głośność sprzętu car audio. We wnętrzu samochodu Piotra Chylińskiego hałas osiągnął 130,5 dB. To dźwięk, który może uszkodzić narządy słuchu. Zawody były zacięte, drugi startujący miał wynik gorszy jedynie o 0,2 dB. Każdy z 14 uczestników uzyskał powyżej 125 dB. Największych emocji i wielu niespodzianek przysporzyła trzecia konkurencja rozegrana tego dnia - wyścig na dochodzenie. Startowano dwójkami w systemie pucharowych (słabszy po dwóch przegranych odpadał). Auta ustawiały się po przeciwległych stronach stadionu i jednocześnie startowały. Wygrywał ten, który w jak najkrótszym czasie i bez potrącenia ustawionych na trasie opon przebył okrążenie stadionu. Oczywiście najwięcej startowało VW, ale nie zabrakło Fiatów i aut innych marek, jak Nissan czy Ford. Przybyła publiczność kibicowała najbardziej Maluchowi, który w pierwszym biegu pokonał Nissana 200 SX, a po wyeliminowaniu reszty konkurentów wygrał całe zawody!Ponadto w hali wystawowej można było obejrzeć stoiska sponsorów. Zwiedzający najdłużej zatrzymywali się przy Nissanie 350Z ze stuningowanym silnikiem o pojemności 3,5 litra (moc 310 KM).
Święto tuningu
W ostatnią niedzielę kwietnia na terenie Gminnego Ośrodka Sportu i Rekracji w Gdyni odbył się III Ogólnopolski Zlot Samochodów Tuningowych. Organizatorem po raz kolejny był Volkswagen Golf GTI Klub Polska.