Nietuzinkowy wygląd we wszystkich autach podkreślają alufelgi, które osiągają średnicę nawet 17 cali. Agresywną wizję stylistyczną przedstawiła Cobra. Orurowane nadwozie, niziutka przednia szyba oraz dodatki stylizacyjne sprawiają, że auto wygląda jak kolorowa zabawka. Bardziej majestatycznie i elegancko przedstawia się propozycja firmy Brabus. Smarty mają delikatnie zmodyfikowane karoserie oraz kilka błyszczących dodatków wewnątrz. Auta w wersji City-coupé i Cabrio po tuningu dostępne są w salonach Smarta (cena od około 90 tys. zł).Fantazja poniosła konstruktorów zwłaszcza przy projektowaniu wersji roadster-coupé. Najbardziej zadziwia zastosowany silnik - biturbo 1.4 o mocy 170 KM. Ma on wysoki moment obrotowy (220 Nm), którego maksymalną wartość otrzymano przy 2250 obr./min. To prototypowa jednostka napędowa, powstała przy współpracy z Mercedesem. Rozpędza lekkie auto (840 kg) w 6 s od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna to 220 km/h.
Szalone maluchy
W ofercie obydwu firm tuningowych znalazły się akcesoria do kompleksowych przeróbek "malucha". Ekskluzywne wykończenie widać już na pierwszy rzut oka, a jakość wykonania i dbałość o najdrobniejsze szczegóły może zadziwić nawet znawców tematu.