Trudno przecenić przydatność komunikatów o sytuacji na drodze czy też systemu AF, dzięki któremu sprzęt automatycznie przestawia się na nową częstotliwość stacji radiowej. Dzięki znormalizowanym kostkom ISO podłączenie radia do instalacji w samochodzie jest banalnie proste i bezpieczne.
Aby zapewnić przyzwoitą jakość dźwięku, przydadzą się modele o możliwie największej średnicy. Na szczęście coraz więcej producentów aut zaakceptowało standard 16 cm. Dzięki temu znacznie łatwiej uzyskać dźwięk wyższej jakości.
Szczególna poprawa dotyczy tonów niskich - im większa membrana, tym pełnia basowych wrażeń jest większa. Aby uzyskać jeszcze satysfakcjonujący dźwięk w średnim i wyższym zakresie, przyda się co najmniej konstrukcja współosiowa.
   Umieszczony centralnie mały przetwornik wysokotonowy zapewni znacznie więcej czystych i klarownych sopranów aniżeli nawet drogi model dwumembranowy. Jedyną istotną wadą głośnika współosiowego jest brak możliwości regulacji położenia tweetera.
Najlepszym dla niego miejscem jest przedni słupek lub wierzch tablicy rozdzielczej. Niestety głośnik wysokotonowy jest na stałe przymocowany do większego niskotonowego.
   W konsekwencji w przypadku montażu w dolnej części drzwi część sopranów jest tłumiona przez nasze nogi.Głośnik dwudrożny to dla oszczędnych rozwiązanie optymalne. Ceny najprostszych konstrukcji są wystarczająco przystępne.
Pozostaje jedynie wybór marki. Do porównania wybraliśmy kilkanaście produktów wielu różnych firm (zarówno najbardziej znanych jak i bardziej egzotycznych), które będziemy regularnie prezentować.
W porównaniu wykorzys-taliśmy popularne Daewoo Matiz (specjalna półka ze sklejki) oraz radioodtwarzacz płyt CD Panasonic CQ-DP200. Tomasz Okurowski