Auto Świat Porady Eksploatacja Wszystko o silniku 1.3 Multijet

Wszystko o silniku 1.3 Multijet

Produkowany w Polsce najmniejszy silnik wysokoprężny koncernu Fiata to propozycja dla kierowców, którzy największy nacisk kładą na niskie zużycie paliwa i niezłą trwałość. W wyniku współpracy Włochów z innymi producentami jednostka ta trafia m.in. do aut Opla i Suzuki

Odmiana 90-konna
Zobacz galerię (8)
Auto Świat
Odmiana 90-konna

Są takie marki – na przykład Fiat – które swą rynkową pozycję zawdzieczają przede wszystkim produkcji małych i tanich samochodów miejskich. Kiedy jednak w latach 90. przyszedł boom na silniki Diesla, turyński koncern zaczął montować w swych „maluchach” drogie, duże i ciężkie jedostki o pojemnościach 1,7 i 1,9 l. Owszem, w połączeniu z niską masą pojazdów zapewniały one niezłe osiągi i niskie spalanie, lecz miały negatywny wpływ na własności jezdne, a w niektórych krajach nakładano na nie wysoki podatek (wynikający z dużej pojemności skokowej). Wyjście z sytuacji było tylko jedno: zbudowanie niedużego silnika wysokoprężnego, dedykowanego właśnie dla modeli segmentów A i B.