Auto Świat Porady Eksploatacja Wybieramy najlepszy bagażnik na hak

Wybieramy najlepszy bagażnik na hak

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rowery można przewozić na wiele sposobów – na dachu auta, w bagażniku, na uchwytach mocowanych do tylnej klapy. Tyle że na dach rowery wkłada się niewygodnie, a później trzeba jeszcze pamiętać, że wysokość pojazdu jest inna niż zwykle, z kolei umieszczenie rowerów w kabinie udaje się tylko w dużych autach, a i tak trudno uniknąć uszkodzeń tapicerki czy jej zabrudzenia, a wszelkie uchwyty mocowane do klap powinny mieć na nalepce od razu numer kontaktowy do serwisu blacharsko-lakierniczego, bo przyda się na pewno. Najwygodniejsze i najbezpieczniejsze dla aut i rowerów są bagażniki montowane na kuli haka holowniczego. A jeśli samochód nie ma haka? To wtedy, jeśli zamierzacie wozić rowery, warto w montaż haka zainwestować. Pozostaje pytanie: jaki bagażnik na hak wybrać? Który jest najlepszy?

Wybieramy najlepszy bagażnik na hak
Auto Bild
Wybieramy najlepszy bagażnik na hak
  • W wielu modelach aut dopuszczalny statyczny nacisk na hak jest bardzo mały, np. 50 kg. W takim przypadku montaż bagażnika na kilka rowerów to bardzo ryzykowny pomysł
  • Bosal Comfort Plus 3 kosztuje ok. 2820 zł. To niemało, ale też w zamian dostajemy solidny bagażnik, który łatwo się montuje i ma wiele ciekawych rozwiązań
  • Bagażniki rowerowe montowane na haku są najwygodniejsze w użyciu. Szukamy najlepszego spośród nich

Tak testowaliśmy bagażniki rowerowe na hak

Test bagażników rowerowych
Test bagażników rowerowychAuto Bild

Wszystkie bagażniki zostały poddane takiemu samemu zestawowi prób:

  • jak łatwa jest ich obsługa, czy producent pamiętał o naklejkach z ostrzeżeniami?
  • Czy bagażnik dostarczany jest w stanie gotowym do użycia, czy wymaga złożenia?
  • Czy przenoszenie zdjętego bagażnika jest łatwe?
  • Ile waży?
  • Czy producent pomyślał o uchwycie do przenoszenia?
  • Czy po złożeniu bagażnik można łatwo przechowywać, ile zajmuje miejsca w stanie złożonym? 

Ważny punkt programu: montaż na haku.

  • Czy bagażnik można łatwo i pewnie przytwierdzić?
  • Jak działa mechanizm pochylania?

Ocenialiśmy również łatwość załadunku i mocowania rowerów do bagażnika. Na koniec wykonaliśmy jazdę próbną po nierównej drodze, a także po zwykłym odcinku drogi – kierowcy subiektywnie oceniali zachowanie zamontowanego bagażnika wraz z rowerami.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki