Logo

Hybrydy plug-in: połączenie wad aut spalinowych i elektrycznych czy idealne "dwa w jednym"?

  • Oficjalnie samochody z napędem PHEV (czyli hybrydy plug-in) zużywają 1-1,5 l paliwa na 100 km i emitują odpowiednio niewielkie ilości dwutlenku węgla
  • W praktyce, jak dowodzą pomiary wykonane przez różne niezależne organizacje, hybrydy plug-in zużywają nawet pięć razy więcej paliwa niż mogą deklarować ich producenci
  • Jest to efekt specjalnego współczynnika określającego, jaką część dystansu hybryda plug-in pokonuje na prądzie
  • Unia Europejska planuje zmienić metodę liczenia zużycia paliwa przez hybrydy plug-in już w przyszłym roku. Producenci protestują
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Utility Factor – ten współczynnik określa na potrzeby wyliczenia zużycia paliwa przez hybrydy plug-in, ile kilometrów pokonuje taki samochód na prądzie, a ile na benzynie.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu