Zamrożenie gospodarki i społeczna kwarantanna spowodowały, że klienci drastycznie ograniczyli liczbę wizyt w salonach samochodowych i komisach. Sprzedaż aut wyraźnie spadła, co widać w statystykach.

W kwietniu zarejestrowano tylko nieco ponad 15 000 samochodów osobowych. To o dwie trzecie mniej niż rok temu o podobnej porze. Patrząc na dane tylko z pierwszych czterech miesięcy 2020 roku, sprzedaż spadła o 34%.

Jednym z dostępnych rozwiązań w tej trudnej sytuacji są serwisy ogłoszeniowe, które stały się bezpieczną alternatywą do wyszukania i zakupu samochodu “bez wychodzenia z domu” prezentując ogłoszenia dilerów i komisów oferujących usługę dostarczenia pojazdu we wskazane przez klienta miejsce.

Napędzamy sprzedaż od pierwszego ogłoszenia

Istotnym wsparciem dla komisów i dilerów w pozyskiwaniu klientów w obecnych czasach jest specjalna oferta Allegro gdzie zarówno wystawienie jak i wyróżnienie ogłoszenia na 30 dni zaczyna się od 3 zł.

Oferta dotyczy wszystkich pojazdów od samochodów, motocykli i quadów do maszyn budowlanych i rolniczych - obowiązuje do 05.02.2021 włącznie.

Szczegóły oferty znajdziesz TUTAJ.

Co napędza sprzedaż?

Zasięg ogłoszeń internetowych najłatwiej przeliczyć na liczbę potencjalnych klientów. Dziś Allegro ma prawie 20 mln realnych użytkowników. Osoby, które korzystają z tego serwisu, w ciągu każdego miesiąca wysyłają 172 mln zapytań o samochody. W przeliczeniu na godzinę to 20 000 zapytań motoryzacyjnych.

Można powiedzieć, że na Allegro ruch jest większy niż na autostradzie. W ciągu ostatniego roku liczba wizyt w tym serwisie przekroczyła 86 mln, czyli średnio 7 mln miesięcznie. W tym czasie pojedyncze ogłoszenie motoryzacyjne było oglądane średnio 441 razy – i to bez dodatkowego promowania. Jeśli sprzedawca decyduje się wyróżnić swoje ogłoszenie, liczba odsłon wzrasta czterokrotnie – średnio do 1850.

Klienci szukający aut na Allegro mają w czym wybierać. Komisy i dealerzy samochodowi publikują coraz więcej ogłoszeń. Dziś jest ich w serwisie już ponad 30 tysięcy, a wiemy, że możliwości są o wiele większe. Tylko w rekordowym maju, tuż po największych obostrzeniach związanych z pandemią koronawirusa, na Allegro pojawiło się ponad 39 000 ogłoszeń motoryzacyjnych.

Sprzedawcy wystawiający auta na Allegro zwiększają zasięg swoich ogłoszeń ponieważ za pośrednictwem Allegro pojawią się także na innych serwisach motoryzacyjnych. Ogłoszenia zobaczą między innymi osoby zaglądające na strony Autocentrum czy Ceneo. Allegro cały czas pracuje nad tym, aby ten zasięg był jeszcze większy i wkrótce dołączy kolejne serwisy.

Zapoznaj się ze szczegółami oferty - kliknij TUTAJ

Foto: Allegro.pl