Bywa i tak, że zamiast naprawiać, mechanik pogłębia problem. Błędy w sztuce i problemy z diagnostyką np. silnika idą często w parze: najpierw jeden mechanik „zaszywa” w samochodzie nietypowa usterkę, a potem drugi – jeśli nie jest starym wygą lub nie ma szczęścia – szuka jej bez powodzenia. W niejednym aucie prosty błąd mechanika sprawił, że silnik już do końca życia pojazdu pracował nierówno na wolnych obrotach, lub nie miał mocy.

W tym wydaniu Poradnika pokazujemy typowe błędy mechaników, które mogą mieć przykre następstwa.

Od bohatera do zera! Tak fatalnego auta renomowanej marki jeszcze nie było – Fiat Punto w najnowszym teście zderzeniowym organizacji EuroNCAP nie dostał nawet jednej gwiazdki! Wyjaśniamy, dlaczego tak się stało.

Podpowiadamy, jakie są możliwe przyczyny spadku mocy w aucie, jaki wybrać zestaw kluczy nasadowych, a także rozprawiamy się z dość powszechnym mitem, że oświetlenie LED-owe w samochodzie zawsze jest lepsze niż „przestarzałe” halogeny czy lampy ksenonowe.

Od listopada 2017 r. funkcjonariuszy obowiązuje nowe zarządzenie Komendanta Głównego Policji w sprawie pełnienia służby na drogach. Warto wiedzieć, jakie są ich obowiązki.

Jak zadbać o akumulator? Elektrolit w pełni naładowanego akumulatora zamarza dopiero przy temperaturze -60 stopni Celsjusza. Natomiast akumulator rozładowany zamarza już przy kilkustopniowym mrozie. Zimą szczególnie łatwo o uszkodzenie albo przyspieszone zużycie akumulatora.

Zimowe problemy z paliwem? Kto nie chce, ten ich nie ma. Jakkolwiek, i diesel, i benzyna występują w wersji zimowej, silny mróz w powiązaniu z paliwem niedostosowanym do pory roku unieruchamia głównie diesle oraz...auta z instalacjami LPG. Dowiemy się jak temu skutecznie zapobiec.

Foto: Auto Świat
Auto Świat Poradnik 1/2018

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 1/2018, który jest dostępny w sprzedaży od 4 stycznia 2018 roku.

Zapraszamy do lektury!