W ostatnim tegorocznym numerze zaczynamy od listy nieprzyjemnych awarii, które oznaczają duże koszty. Wiadomo: układ wtryskowy silnika diesla, koło dwumasowe...A czy wiecie, co w kilkuletnich autach wiąże się z dużym szyberdachem, którego większość elementów wykonuje się z tworzyw sztucznych nielubiących - jak to tworzywa - narażenia na wysokie temperatury?

Opisujemy proceder reanimowania zabezpieczeń pirotechnicznych w samochodach i przestrzegamy co z tym się wiąże. Grozi to, nie mniej ni więcej, tylko śmiercią pasażerów, jeśli takie auto ponownie weźmie udział w wypadku drogowym.

Prezentujemy ciekawy test opon: sprawdzamy, jak poszczególne modele sprawują się w miarę zużycia bieżnika.

Jest też historia z zagranicy. Auta z importu mają w większości bogatą historię napraw i przeglądów. Trzeba "tylko" wiedzieć, jak do niej dotrzeć. Handlarzon - co zrozumiałe - nie zależy na tym, by kupujący zbyt dużo się dowiedział.

Osprzęt tez jest ważny. Wymiana paska napędzającego m.in. alternator to jedna z prostych czynności do wykonania przez mechanika amatora. Jednak, po pierwsze: warto zwrócić uwagę na kilka zasad wymiany, po drugie: lepiej zrobić to w garażu, a nie nocą na drodze.

Jeśli twój samochód nie ma na pokładzie ogrzewanych foteli, to możesz ten brak łatwo uzupełnić. Opisujemy, krok po kroku, jak to zrobić.

Foto: Auto Świat

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania miesięcznika "Auto Świat Poradnik" 12/2017, który dostępny jest w sprzedaży od 7 grudnia 2017 r.

Zapraszamy do lektury!