Drugi tom katalogu „Silniki do kontroli” należy traktować jako uzupełnienie i kontynuację części pierwszej. Opisaliśmy w nim kolejne popularne diesle i benzyniaki. Łącznie 37 jednostek – w niektórych przypadkach są to rodziny silników.
Opisaliśmy popularne silniki występujące m.in. w samochodach grupy VW (Audi, Seat, Skoda i VW), BMW, Fiata, Hondy, Hyundaia i Kii, Opla, Mercedesa i Toyoty. Ponownie postaraliśmy się jak najbardziej szczegółowo przedstawić wszystkie zagadnienia związane z eksploatacją opisanych jednostek napędowych – od serwisu, przez typowe usterki, aż do kosztów ich usunięcia.
Podajemy szczegółowe dane techniczne, lata produkcji prezentowanych silników i samochody, w których występują.
Dużo miejsca poświęciliśmy też na opisy jednostek stosowanych w SUV-ach i terenówkach. To bardzo praktyczny poradnik dla osób, które przymierzają się do zakupu auta z tego segmentu. Opisy podzieliliśmy na 6 działów.
W pierwszym zajęliśmy się benzyniakami R4, w drugim – dieslami o tej samej liczbie cylindrów. Następnie opisaliśmy motory R6 i V6 (diesle i benzyniaki), później V8 (tylko PB), a na końcu przedstawiliśmy nieco mniej typowe silniki, czyli: boksery, R5, V10 i 12.
Na końcu zamieściliśmy przydatne porady. Dowiecie się z nich, jak dbać o silnik w swoim aucie, żeby bezawaryjnie działał, i jak ograniczyć koszty napraw, a także serwisu. Poza tym opisujemy typowe problemy współczesnych jednostek napędowych (benzynowych i Diesla), radzimy też, jaki olej wlać do silnika i kiedy go wymieniać. Poza tym podpowiadamy, które motory nadają się do LPG i jak bezpiecznie można podnieść moc silnika.
Wszystkie informacje są sprawdzone. Czerpaliśmy je z wielu źródeł: z ASO, od mechaników specjalizujących się w danej marce, a także z własnych doświadczeń.