Nasz poradnik porusza wszystkie najważniejsze aspekty związane z prawidłową eksploatacją, odpowiednim serwisem i typowymi awariami silników Diesla. Wymieniamy ich wady i zalety, wyliczamy koszty napraw, omawiamy zagadnienia konstrukcyjne. Oczywiście, podajemy też najważniejsze daty z historii i dane techniczne.
To kompendium wiedzy, które przyda się każdemu. Kolejny odcinek serii „Silniki do kontroli” poświęcamy jednostkom wysokoprężnym Renault: 1.5 dCi, 1.9 dTi i 1.9 dCi. To konstrukcje bardzo popularne na rynku wtórnym, które znajdziemy w wielu autach klasy kompaktowej i średniej nie tylko firmy Renault, lecz także w modelach innych marek.
Niestety, oprócz niepodważalnych zalet, takich jak: wysoka kultura pracy, niezła dynamika, niskie zużycie paliwa, opisywane turbodiesle mają też poważne wady. Jakie? Szczegółowo opisujemy je najnowszym wydaniu Auto Świata nr 03/11, które ukaże się już w poniedziałek 17 stycznia.
Życzymy miłej lektury.