Osiągi Porsche 959 nawet dziś, po 30 latach, budzą respekt: moc 450 KM z podwójnie doładowanego silnika 2847 ccm, prędkość maksymalna 317 km/h, a czas potrzebny do „setki" – zaledwie 3,7 sekundy.

Silnik był wyrafinowaną technicznie konstrukcją – cylindry chłodzone były powietrzem, a głowica wodą. Na każdy cylinder przypadały 4 zawory. Duża moc powstawała m.in. dzięki dwóm turbosprężarkom.

Porsche 959 miało napęd na cztery koła z możliwością skierowania na tylne koła do 80 proc. momentu obrotowego. Zawieszenie miało regulowaną wysokość.

Auto miało karoserię z aluminium i kevlaru – ważyło 1450 kg. Wyglądem nawiązywało do modelu 911, miało jednak znacznie wydłużony, nieproporcjonalny tył. Stylistykę w tym przypadku podporządkowano technice i wysokim osiągom.

Skomplikowana budowa opóźniła produkcję 959-tki o ponad rok. Pierwszy szczęśliwy kierowca, który zamówił auto w 1985 roku odebrał je w 1987. Kosztowało wówczas 450 tys. DM – za tę sumę można było kupić co najmniej 10 limuzyn typu Mercedes klasy E czy BMW 5.

Mimo bardzo wysokiej ceny Porsche i tak dokładało mniej więcej drugie tyle do każdego modelu – koszty produkcji były ogromne, a liczba powstających egzemplarzy 959 niewielka.

W sumie w latach 1986-89 zbudowano 292 modele Porsche 959 i produkcję przerwano. Do tej liczby należy doliczyć 37 egzemplarzy prototypowych i przedprodukcyjnych przeznaczonych do badań.

Najcenniejsze i najbardziej poszukiwane przez kolekcjonerów są modele, które w latach 1992/93 – a więc w kilka lat po zakończeniu produkcji – złożone zostały z części, jakie zostały po przerwaniu produkcji 959. Zmontowano wówczas 8 egzemplarzy Porsche 959.

Na małą popularność Porsche 959 wpłynęły wysoka cena oraz niedopuszczenie tego auta do ruchu na terenie USA. Możliwość poruszania się po drogach USA Porsche 959 uzyskało dopiero w 1999 roku – w 10 lat po zaprzestaniu produkcji modelu.

Dziś Porsche 959 to uznany, cenny i bardzo poszukiwany klasyk. Bardzo rzadko występuje w ofertach sprzedaży. W latach 2013/14 na aukcjach na całym świecie pojawiło się zaledwie 5 egz. 959-tki.

Trzy egzemplarze Porsche 959 poszły pod młotek za ok. pół miliona euro, jeden za blisko 800 tys. euro, a egzemplarz w idealnym stanie i przebiegiem 8800 km został kupiony na aukcji w Pebble Beach w sierpniu 2014 r. za 1,1 miliona euro.