W zakresie napędów dla motocykli koncern Honda pracuje obecnie nad udoskonaleniem technologii silników o najniższych na świecie oporach obrotów dla klasy o poj. od 100 do 125cm3 - największego segmentu jednośladów. Podwyższoną wydajność spalania osiągnięto przez zastosowanie dwóch świec zapłonowych i wyraźne zmniejszenie oporów obrotów.

Główne założenia to właśnie wdrożenie do produkcji tych jednostek, co ma dać o 13% mniejsze zużycie paliwa, natomiast duże silniki z systemem VCM (zarządzanie pracą cylindrów) mają oszczędzać 30% paliwa (wszystko w porównaniu z silnikami z tego roku).

W zakresie napędów samochodowych, dzięki wprowadzeniu lekkich, niedużych i mocnych jednostek napędowych takich, jak silniki typu i-VTEC czy i-DSI, średnie zużycie paliwa koncernu Honda w 2004 roku było w Japonii o 30,9 % mniejsze w porównaniu z rokiem 1995.

Co więcej, koncern wprowadzi jeszcze bardziej zaawansowaną technologicznie wersję obecnie wykorzystywanego systemu elektronicznie sterowanych zmiennych faz otwarcia zaworów (VTEC) z silnikiem, który oferował będzie bardzo precyzyjną i zaawansowaną kontrolę zmienną faz rozrządu i otwarcia zaworów.

Ten innowacyjny system kontroli pozwoli zmniejszyć spalanie o 13 % w porównaniu z wynikami z roku 2005. Ponadto, dzięki zwiększeniu elastyczności silnika w zakresie liczby wyłączonych z pracy cylindrów oraz dalszemu udoskonaleniu systemów kontroli zmiennych faz rozrządu, koncern Honda planuje zmniejszenie zużycia paliwa w silnikach z systemem VCM o 11 % w porównaniu z rokiem 2005.

Honda nie pozostaje też obojętna na coraz szybszy rozwój alternatywnych źródeł energii. Do 2009 roku, koncern Honda planuje rozpocząć produkcję motocykli zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Chcąc liczyć się jako jeden z wiodących producentów jednostek napędowych na świecie, koncern Honda ma skupić się na strategii rozwoju technologii pozwalających na redukcję emisji dwutlenku węgla poprzez zmniejszenie zużycia paliwa produkowanych przez koncern silników.

Dodatkowo Honda będzie prowadzić prace nad podniesieniem całkowitej wydajności układów hybrydowych poprzez łączenie ich z bardziej wydajnymi jednostkami napędowymi oraz silnikami elektrycznymi. Postawione cele mają być zrealizowane do marca 2008 roku, co wydaje się bardzo ambitnym planem.