Z okazji targów Autonomic Méditerranée w Marsylii Renault prezentuje nowe modele Grand Kangoo TPMR, inaczej Ergo ramp oraz Dacia Dokker TPMR wyposażone w systemy ułatwiające przesiadanie się i kierowanie samochodem.

Już 25 lat Renault Tech projektuje, wytwarza i wprowadza na rynek samochody przeznaczone do transportu osób o ograniczonej sprawności ruchowej (fr. TPMR). Rocznie w zakładzie w Heudebouville, we Francji składa się ponad 1000 takich pojazdów.

Grand Kangoo Ergo ramp:

Nowa wersja została stworzona na podstawie Grand Kangoo, przedłużonego kombivanu wprowadzonego na rynek we wrześniu. Przeznaczony głównie do użytku profesjonalnego, np. w charakterze taksówek, samochodów kursujących wahadłowo na lotnisko czy środków transportu zbiorowego, samochód ten umożliwia przewożenie do sześciu osób: pięciu pasażerów na siedzeniach i kanapach oraz jednego pasażera na wózku inwalidzkim.

Grand Kangoo TPMR, zwany Ergo ramp, zostanie wprowadzony na rynek we Francji w chwili otwarcia targów Autonomic, a następnie sprzedawany będzie w innych krajach europejskich. Samochód oferowany jest w jednej wersji, lecz możliwy jest wybór między licznymi opcjami w celu dostosowania samochodu do potrzeb użytkownika.

W pojeździe zainstalowano rampę podjazdową. Jej obsługa jest bardzo łatwa, a rozłożenie nie wymaga wiele wysiłku. Złożona rampa pozwala także na zachowanie płaskiej podłogi, jak również całkowitej modułowości pojazdu.

Dokker TPMR: prawdziwa Dacia, prosta i wytrzymała

Dokker TPMR został stworzony w duchu wartości wyznawanych przez markę Dacia, czyli prostoty i wytrzymałości. Samochód dostosowany jest do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, które poruszają się na wózku inwalidzkim. Istnieją trzy wersje zaadaptowanego samochodu, pozwalające na przewożenie do pięciu osób pełnosprawnych oraz jednej osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim.

Oferowane są dwa lub trzy zakresy wyposażenia, zależnie od wersji oraz liczne opcje umożliwiające konfigurację samochodu zgodnie z wymaganiami użytkowników.

Obniżona podłoga wykonana z materiału kompozytowego, która nie tylko obniża masę pojazdu, lecz również zapewnia trwałość i zmniejszenie liczby wykorzystywanych części.

Aluminiowa rampa o strukturze plastra miodu również obniża masę samochodu i może być obciążana do 300 kg (osoba o ograniczonej sprawności ruchowej i osoba towarzysząca).

Dokker TPMR zostanie wprowadzony na rynek we Francji, w Europie oraz w Turcji i Maroku pod koniec marca 2013 r. Cennik zostanie udostępniony również w tym okresie.