Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silnik o zapłonie samoczynnym

Silnik o zapłonie samoczynnym

Trwałe silniki Peugeota - wbrew pozorom jest z czego wybierać
Wszystko o silniku

Trwałe silniki Peugeota - wbrew pozorom jest z czego wybierać

Sprawdzamy rodzinne kombi za 30-40 tys. zł. Które jest najlepsze?
Co warto kupić

Sprawdzamy rodzinne kombi za 30-40 tys. zł. Które jest najlepsze?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepszy van z dieslem czy na prąd? Porównujemy Volkswagena Multivana z ID. Buzzem
Testy nowych samochodów

Lepszy van z dieslem czy na prąd? Porównujemy Volkswagena Multivana z ID. Buzzem

Rodzinny van powinien być możliwie największy i koniecznie mieć diesla pod maską. A może jednak lepiej, żeby jego elektryczny napęd oszczędzał planetę dla przyszłych pokoleń, a design nawiązywał do przeszłości? Porównujemy Volkswageny – Multivana i ID. Buzza.

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?
Wszystko o silniku

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

W wielu krajach Europy auta z silnikami wysokoprężnymi są już niemile widziane. Ceny diesli na eksport będą więc spadać, część z nich trafi do Polski. Nasuwa się pytanie, czy to nie dobry moment na to, by się trochę z nimi przeprosić... Bo stary diesel – choć średnio przyjazny dla środowiska – nadal ma co najmniej kilka zalet.

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!
Eksploatacja

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Wprawdzie spaliny nowoczesnych diesli nie mają ani koloru, ani zapachu, ale za to ich właściciele miewają ze swoimi autami poważne kłopoty. Jednym ze sprawców problemów serwisowych jest filtr cząstek stałych (DPF): gdy raz czy drugi nie uda się proces automatycznej regeneracji tego filtra, zaczynają się komunikaty o usterkach, z którymi nie każdy serwis daje sobie radę albo cena naprawy jest zaporowa. Tymczasem jest kilka sposobów na ratowanie filtra, niektóre nawet nie wymagają nawet wizyty w serwisie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł
Używane

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać
Co warto kupić

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV-y to bardzo modne samochody, które dzięki swej całkiem długiej rynkowej obecności, stają się przystępne cenowo. Czy jednak warto kupować najtańsze auta tego typu? Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie do 20 tys. zł.

Ford Mondeo IV - ostatni taki Ford, teraz tylko SUV-y i crossovery
Co warto kupić

Ford Mondeo IV - ostatni taki Ford, teraz tylko SUV-y i crossovery

To, że najwyraźniej na tej generacji kończy się europejska historia modelu Mondeo, nie oznacza, że Ford Mondeo IV jest pozbawiony zalet. Rynek się zmienił, nabywcy nie chcą już dużych sedanów, liftbacków czy kombi, zamiast nich celują w crossovery i SUV-y. Dzięki temu da się jednak kupić samochody takie jak Ford Mondeo w atrakcyjnych cenach.

Ford Focus III - kiedyś był hitem, po latach nadal warto się nim zainteresować
Co warto kupić

Ford Focus III - kiedyś był hitem, po latach nadal warto się nim zainteresować

Pod wieloma względami Ford Focus może uchodzić za wręcz idealne auto kompaktowe. Ciekawie wygląda, paleta odmian silnikowych jest naprawdę szeroka (w obecnych modelach o takiej można tylko pomarzyć), do tego ponadprzeciętnie dobre własności jezdne. Sprawdzamy, czy warto zainteresować się używanym Fordem Focusem III, a jeśli tak, to jaki silnik będzie najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów
Eksploatacja

Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów

Awaryjność aut jest kluczowa dla spokojnej i taniej eksploatacji. Czasami jednak obiegowe opinie nie sprawdzają się. Od kilku lat jeżdżę Nissanem Almerą z silnikiem 1.5 dCi uważanym za ryzykowny i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?
Eksploatacja

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

Volkswagen jako jeden z pierwszych wszedł na drogę downsizingu i już w 2005 r. pokazał silnik 1.4 TSI – mała pojemność, doładowanie oraz (w teorii) niskie spalanie. Niestety, jak to często z nowościami bywa, przez pierwsze lata poważnych problemów nie brakowało – oto wszystko, co musisz wiedzieć o 1.2/1.4 TSI z rodzin EA111 i EA211.

Mercedes klasy C (W204) - lepszy niż opinia o nim
Co warto kupić

Mercedes klasy C (W204) - lepszy niż opinia o nim

Mercedes Klasy C typoszeregu 204 nie miał łatwego zadania. Po niezbyt udanym poprzedniku ten model musiał udowodnić, że jest autem nie tylko nowoczesnym i komfortowym, lecz także solidnym oraz niezawodnym. Dziś, po blisko 20 latach kariery rynkowej, możemy śmiało powiedzieć, że w dużej mierze to się udało, a klasa C typoszeregu 204 okazała się znacznie lepsza od poprzednika.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?
Eksploatacja

Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?

Sprawnie działający samochód wydziela zazwyczaj bezbarwne spaliny. Problem może pojawić się w sytuacji, gdy dym wydobywający się z rury wydechowej nabierze różnych kolorów. Czarny, niebieski, szary — czy każda barwa oznacza kłopoty? Czy warto zwracać uwagę również na zapach spalin?

Za jaki tuning można stracić dowód?
Aktualności

Za jaki tuning można stracić dowód?

Tuning auta, zarówno optyczny, jak mechaniczny, co do zasady nie jest zabroniony. Jest jednak kilka modyfikacji, które są ryzykowne – nawet jeśli na co dzień ryzyko, że ktoś "się przyczepi" jest nieduże, to gdy już dojdzie do konfrontacji z policjantem, stają się one mniej lub bardziej uzasadnionym pretekstem do skierowania samochodu na badanie techniczne.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Duży silnik w tanim aucie – jakie diesle warto wybrać?
Eksploatacja

Duży silnik w tanim aucie – jakie diesle warto wybrać?

Planujesz zakup używanego auta z dużym silnikiem Diesla? Radzimy, które modele są warte zakupu, a których lepiej unikać. Trzeba pamiętać, iż niektóre silniki na olej napędowy mogą sprawić wiele problemów i — co ważniejsze — zrujnować domowy budżet.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Filtr cząstek stałych - czyszczenie, regeneracja czy wymiana?
Eksploatacja

Filtr cząstek stałych - czyszczenie, regeneracja czy wymiana?

Wcześniej lub później czeka to każdego użytkownika diesla z filtrem sadzy: na desce zapali się kontrolka informująca o problemie z układem. Co w takiej sytuacji? Trzeba od razu rozbijać świnkę skarbonkę i szykować się na zakup nowego DPF-a? Nie zawsze!

Używany Ford Focus III - lepiej postawić na diesla
Używane

Używany Ford Focus III - lepiej postawić na diesla

Atrakcyjna stylistyka przyciąga klientów w salonach, ale ci na rynku wtórnym oczekują niezawodności i niskich kosztów. Pod tym względem Ford Focus III nie jest prymusem, a najlepiej wypadają jednostki… wysokoprężne.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.