• W teście sprawdziliśmy, ile prądu zużywa ID. Buzz i ile pali Multivan 2.0 TDI
  • ID. Buzz jest o 300 kg cięższy, ale ma niżej położony środek ciężkości niż Multivan. To pozytywnie wpływa na zachowanie podczas jazdy
  • Multivan występuje już teraz w dwóch długościach nadwozia i może mieć 7 foteli. W ID. Buzzie taka opcja pojawi się dopiero w przyszłym roku
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Volkswagen Multivan to ikona, w swojej ojczyźnie uchodzi wręcz za instytucję. Są klienci, którzy nie wyobrażają sobie posiadania innego samochodu. Sprawdza się nie tylko jako wszechstronny i komfortowy rodzinny transporter, lecz także w bardziej reprezentacyjnych rolach i ułatwia realizację "dużych hobby". Poprzednie pokolenia dość wysoko zawiesiły poprzeczkę dla najnowszej generacji rodzinnych VW. W zaspokajaniu potrzeb nabywców Multivana nowemu T7 ma teraz pomagać elektryczne ID. Buzz. Ten duet pokazuje, jaka przyszłość czeka duże rodzinne auta. Postanowiliśmy je porównać.

Multivan jest mniejszy i oszczędniejszy od swojego poprzednika, ale nadal ma być ekstremalnie praktyczny. ID. Buzz stylistycznie nawiązuje trochę do klasycznego "ogórka" T1 i jest krótszy od Multivana: bus na prąd występuje (na razie) tylko w jednej długości i od zderzaka do zderzaka ma 4,71 m. Tymczasem Multivan przyjechał na porównanie w dłuższej z dwóch dostępnych wersji (L2) i mierzy aż 5,17 m.