Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lepszy van z dieslem czy na prąd? Porównujemy Volkswagena Multivana z ID. Buzzem

Lepszy van z dieslem czy na prąd? Porównujemy Volkswagena Multivana z ID. Buzzem

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rodzinny van powinien być możliwie największy i koniecznie mieć diesla pod maską. A może jednak lepiej, żeby jego elektryczny napęd oszczędzał planetę dla przyszłych pokoleń, a design nawiązywał do przeszłości? Porównujemy Volkswageny – Multivana i ID. Buzza.

Volkswagen ID. Buzz (2022) kontra Volkswagen Multivan T7 (2022)
Volkswagen ID. Buzz (2022) kontra Volkswagen Multivan T7 (2022)Sven Krieger / Auto Bild
  • W teście sprawdziliśmy, ile prądu zużywa ID. Buzz i ile pali Multivan 2.0 TDI
  • ID. Buzz jest o 300 kg cięższy, ale ma niżej położony środek ciężkości niż Multivan. To pozytywnie wpływa na zachowanie podczas jazdy
  • Multivan występuje już teraz w dwóch długościach nadwozia i może mieć 7 foteli. W ID. Buzzie taka opcja pojawi się dopiero w przyszłym roku
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Volkswagen Multivan to ikona, w swojej ojczyźnie uchodzi wręcz za instytucję. Są klienci, którzy nie wyobrażają sobie posiadania innego samochodu. Sprawdza się nie tylko jako wszechstronny i komfortowy rodzinny transporter, lecz także w bardziej reprezentacyjnych rolach i ułatwia realizację "dużych hobby". Poprzednie pokolenia dość wysoko zawiesiły poprzeczkę dla najnowszej generacji rodzinnych VW. W zaspokajaniu potrzeb nabywców Multivana nowemu T7 ma teraz pomagać elektryczne ID. Buzz. Ten duet pokazuje, jaka przyszłość czeka duże rodzinne auta. Postanowiliśmy je porównać.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki