Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Akumulator elektryczny

Akumulator elektryczny

Podoba mi się ten Plug-in, tylko nie mam gdzie go ładować. Kupować mimo to?
Porady

Podoba mi się ten Plug-in, tylko nie mam gdzie go ładować. Kupować mimo to?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zatonął statek przewożący ponad 3000 samochodów. Pożar baterii litowo-jonowej to nie przelewki
Aktualności

Zatonął statek przewożący ponad 3000 samochodów. Pożar baterii litowo-jonowej to nie przelewki

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Northvolt ogłasza upadłość. Firma produkowała baterie do aut. Ma fabrykę w Polsce
Wiadomości

Northvolt ogłasza upadłość. Firma produkowała baterie do aut. Ma fabrykę w Polsce

Koncern Northvolt, producent akumulatorów do aut elektrycznych, w środę 12 marca złożył wniosek o upadłość w szwedzkim sądzie. Firma od 2024 r. ma problemy finansowe, które się pogłębiają, mimo ograniczenia produkcji. Northvolt ma fabrykę w Gdańsku, która ma przetrwać problemy właściciela.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Konkurenci mogą mu pozazdrościć jednej zdolności. To tradycja tej marki
Testy

Konkurenci mogą mu pozazdrościć jednej zdolności. To tradycja tej marki

Choć wśród hybryd plug-in można dziś przebierać, to takich, które mają napęd na cztery koła, ze świecą szukać. Jedno z takich aut to Jeep Compass 4XE, który jest na rynku już od wielu lat. Ma zalety, ale też wady i podczas testów sprawdziłem, czy te drugie nie przyćmiewają tych pierwszych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Koreańczycy stworzyli nowy akumulator. To może być rewolucja
Wiadomości

Koreańczycy stworzyli nowy akumulator. To może być rewolucja

Bateria bezpieczna, żywotna i pojemna? Tego byśmy chcieli i prawdopodobnie w końcu to dostaniemy, dzięki grupie Koreańczyków. Stworzyli oni akumulator, który nada się zarówno do telefonów, jak i samochodów, a dodatkowo, w razie pożaru, sam się ugasi.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?
Co warto kupić

Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?

Taksówkarze wiedzą, które auta są mało problemowe i tanie w eksploatacji, a Toyota Prius III króluje na ich liście życzeń. Sprawdziliśmy, jak wygląda egzemplarz, który przejechał prawie 400 tys. km. Czy używana hybryda z takim przebiegiem to nadal ciekawe auto używane? Czy możemy spodziewać się drogich w naprawach awarii? A może taki przebieg na Toyocie Prius nie zrobił większego wrażenia i auto nadal jeździ bez większych problemów? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w naszym materiale.

Wyciekły zdjęcia: tak wygląda nowa Toyota z chińskim napędem BYD
Wiadomości

Wyciekły zdjęcia: tak wygląda nowa Toyota z chińskim napędem BYD

Od wielu miesięcy pojawiają się nieoficjalne informacje o nowym elektrycznym modelu Toyoty: bZ3C. Teraz do mediów wyciekły zdjęcia nowego modelu i bardziej szczegółowe informacje o tym, co będzie miał pod maską i... pod podłogą. Co ciekawe, źródłem informacji jest jedno z chińskich ministerstw.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
MINI Cooper: jeszcze bardziej praktyczne, bardziej stylowe, bardziej eko
Wiadomości

MINI Cooper: jeszcze bardziej praktyczne, bardziej stylowe, bardziej eko

Wśród produkowanych dotychczas samochodów zasilanych wyłącznie energią elektryczną nie brakuje pojazdów dopracowanych, nowoczesnych i zapewniających kierowcom wrażenia, o których jeszcze kilka lat temu trudno byłoby nawet pomyśleć. Modele, które dziś debiutują na rynku, wchodzą jednak na jeszcze wyższy poziom – nie tylko w kwestii doznań zapewnianych użytkownikom.

Materiał promocyjny
Jak dbać o akumulator i co mu szkodzi najbardziej?
Porady

Jak dbać o akumulator i co mu szkodzi najbardziej?

Akumulator samochodowy, który pracuje w dobrych warunkach i jest odpowiednio zadbany, może działać bez problemu przez kilka lat. Jednak często zdarza się, że akumulatory ulegają uszkodzeniu lub przedwczesnemu zużyciu już po dwóch-trzech latach lub wcześniej i nie jest to spowodowane ich wewnętrzną wadą, lecz błędami w eksploatacji albo złym dopasowaniem do samochodu. Podpowiadamy, co szkodzi akumulatorowi i jak o niego dbać.

Tesla lat 70.: Sebring Vanguard CitiCar
Wiadomości

Tesla lat 70.: Sebring Vanguard CitiCar

Pod wpływem kryzysu paliwowego wiele firm w USA, które dziś nazwalibyśmy start-upami, zdecydowało się w latach 70. wejść w elektromobilność. Małego Sebringa-Vanguarda CitiCar wyprodukowano w ilości 4 tys. sztuk i było to wówczas najpopularniejsze małe auto elektryczne w Stanach.

Stellantis opracował nowe akumulatory. Elektryki będą mieć większy zasięg i będą tańsze
Wiadomości

Stellantis opracował nowe akumulatory. Elektryki będą mieć większy zasięg i będą tańsze

Opracowanie nowej technologii zajęło im 4 lata, ale się udało. Dzięki temu w aucie ma być więcej miejsca, zasięg będzie większy, a auta mają być tańsze. Czy to rozkręci sprzedaż aut elektrycznych? Zobaczymy pod koniec dekady. Wtedy pierwsze auta z rozwiązaniem o nazwie IBIS mają pojawić się w salonach.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Które auto elektryczne ładuje się najszybciej?
Testy

Które auto elektryczne ładuje się najszybciej?

Który auto elektryczne ładuje się najszybciej? Na to pytanie odpowie indeks ładowania, opracowany przez firmę doradczą P3.

Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!
Porady

Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!

Coraz częściej pojawiają się doniesienia o pożarach aut elektrycznych. Nic w tym dziwnego, bo takich aut po prostu przybywa. To nie znaczy, że elektryki palą się częściej od aut z napędem spalinowym. Problemem jest to, że zwykłe sposoby gaszenia w ich przypadku się nie sprawdzają.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mam 30 lat i nie ogarniam samochodu. Jestem "noga"?
Aktualności

Mam 30 lat i nie ogarniam samochodu. Jestem "noga"?

Mam 30 lat i dla swojego teścia jestem kompletną "nogą", bo niczego sam nie umiem zrobić przy samochodzie – pisze do nas w mejlu pan Janusz. – Teść, gdy był w moim wieku, sam kupował części do swojego Fiata i wymieniał je sam lub wspólnie z sąsiadem. Bez problemu rozpoznawał usterki i – jak twierdzi – potrafił uruchomić samochód, który zepsuł się w trasie. Ja jedynie mogę wezwać pomoc drogową. Jestem nienormalny czy inni też tak mają?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jaki odkurzacz do auta warto kupić? Test odkurzaczy akumulatorowych
Porady

Jaki odkurzacz do auta warto kupić? Test odkurzaczy akumulatorowych

Czy odkurzacze akumulatorowe rzeczywiście mogą być alternatywą dla urządzeń zasilanych z sieci? Testujemy siedem poręcznych modeli.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lepszy van z dieslem czy na prąd? Porównujemy Volkswagena Multivana z ID. Buzzem
Testy nowych samochodów

Lepszy van z dieslem czy na prąd? Porównujemy Volkswagena Multivana z ID. Buzzem

Rodzinny van powinien być możliwie największy i koniecznie mieć diesla pod maską. A może jednak lepiej, żeby jego elektryczny napęd oszczędzał planetę dla przyszłych pokoleń, a design nawiązywał do przeszłości? Porównujemy Volkswageny – Multivana i ID. Buzza.

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?
Testy

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?

Która hybryda plug-in potrafi realnie przejechać najdalej na jednym ładowaniu akumulatora? Na podstawie własnych pomiarów na tej samej trasie przygotowaliśmy zestawienie 10 najlepszych PHEV-ów. Prezentujemy modele, które w naszych testach wykazały się największym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Czy autem elektrycznym można holować przyczepę?
EV

Czy autem elektrycznym można holować przyczepę?

Przez lata za jedną z największych wad aut elektrycznych i hybrydowych uchodził brak możliwości holowania przyczep. Nowe modele już to potrafią!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Podróże autem elektrycznym: jak zaplanować trasę, jak szukać ładowarek?
Porady

Podróże autem elektrycznym: jak zaplanować trasę, jak szukać ładowarek?

Auto elektryczne na długie trasy? Czemu nie! Trzeba je tylko odpowiednio zaplanować! Podpowiadamy, jak to robić i jakich narzędzi użyć, żeby nie tracić niepotrzebnie czasu ani nie utknąć z pustym akumulatorem.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?
Eksploatacja

System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?

System start-stop w założeniu mają korzystnie wpływać na zużycie paliwa, ograniczając zapotrzebowanie na ten cenny obecnie płyn. Niestety, systemy te nadal pozostawiają wiele do życzenia, chociażby w kwestii szybkości ich działania, a do tego wymagają droższych komponentów i mogą negatywnie odbijać się na trwałości układu napędowego.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
To powinieneś wiedzieć o ładowaniu auta elektrycznego!
Porady

To powinieneś wiedzieć o ładowaniu auta elektrycznego!

Gdzie ładować samochód elektryczny? Czy jazda na prądzie jest zawsze tańsza od jazdy autem z silnikiem spalinowym? Czy auta elektryczne nadają się tylko na krótkie trasy? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w tym materiale.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic

Auto elektryczne? Przecież ono ma zasięg jak "benzyniak" na rezerwie! Czyżby? Czas pozbyć się uprzedzeń, na rynku jest coraz więcej aut elektrycznych, które na jednym ładowaniu przejeżdżają nawet ponad 400 km. Wyjaśniamy, dlaczego producentom tak dużo czasu zajęło opracowanie takich modeli i tłumaczymy, czym kierować się przy wyborze wersji akumulatora.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.