To z całą pewnością najważniejsze modele koncepcyjne, które stanowią zapowiedź wersji produkcyjnych. Łada Vesta sedan i Łada XRAY 2 powstały na nowej platformie Łada B, która zaprojektowana została przy współpracy rosyjskiego producenta z Nissanem i Renault. Z tego też względu w nowych modelach możemy oczekiwać niektórych komponentów znanych już z Renault Mégane, Nissana Juke czy Dacii Duster.
Mały crossover XRAY 2 ma trafić do produkcji seryjnej na początku 2016 roku, a jego cena nie powinna przekroczyć granicy 12 tys. euro. W planie są wersje z napędem przednich i wszystkich czterech kół.
Natomiast sedan Łada Vesta ma być następcą modelu Priora. Pojazd ma długość 4,35 m i rozstaw osi 2,65 m. Do napędu przewidziano silniki o mocy od 88 do 118 KM, które mają spełniać wymagania normy Euro 6. Ten model w wersji podstawowej ma kosztować tylko 6 tys. euro.
Na podstawie tych dwóch interesujących konceptów można wkrótce oczekiwać nadejścia nowej ery dla rosyjskiego producenta, aktywnie wspieranego przez alians Nissan-Renault.