Auto Świat Testy Citroen C3 1.2 PureTech – zwykłe auto w niezwykłym opakowaniu

Citroen C3 1.2 PureTech – zwykłe auto w niezwykłym opakowaniu

C3 zawsze kojarzył mi się jako damski samochód. Jego trzecia generacja, mimo że wzorowana na odważnie wystylizowanym Citroenie C4 Cactus, nie zmieniła mojego wyobrażenia o tym modelu, szczególnie w takim majtkowym kolorze.

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel
Zobacz galerię (15)
Auto Świat / Krzysztof Słomski
Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel

Spokojnie, konfiguracji nowego C3 może być tyle, że każdy dopasuje jego wygląd do własnych upodobań. Z karoserią mogą kontrastować dach, lusterka boczne i obudowy świateł przeciwmgielnych w innym kolorze oraz listwy ochronne drzwi Airbump (testowy egzemplarz ich nie posiada). Wszystkie kombinacje są naturalnie dodatkowo płatne.

Citroen C3 – zadaje szyku w mieście

Wnętrze samochodu jest przytulne. Ciekawie tapicerowane fotele, częściowo obszyte tkaniną deska rozdzielcza i boczki drzwi to niecodzienny widok w autach z segmentu B. Wewnętrzne uchwyty przednich drzwi również są nietypowe – jak w neseserze. To tylko przykładowy wystrój - w środku Citroen również pozwala się wykazać. Ogólne pozytywne wrażenie psują tylko twarde plastiki wykończeniowe.

Zgodnie z najnowszymi trendami, na środku deski rozdzielczej znajduje się sporej wielkości ekran dotykowy (7-calowy). Rozumiem to, już niemal wszystkie auta je mają, jednak obsługa nawet klimatyzacji poprzez ekran to już lekka przesada. Jest niewygodna i niebezpieczna w trakcie jazdy, ponieważ wymaga kilkukrotnego dotykania ekranu. To samo tyczy się zmiany stacji radiowych, ale kierowca może to obejść wykorzystując przyciski na kierownicy.

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel
Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM FeelŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Nowe C3 jest chyba pierwszym samochodem, który wyposażono w szerokokątną kamerę zintegrowaną z lusterkiem wewnętrznym (2500 zł dopłaty). Nagrywa ona obraz przed samochodem i zapisuje filmiki (do 20 sekund każdy) na wewnętrznym dysku o wielkości 16 GB. Za jej pomocą można też robić zdjęcia. Pokładowa kamera może się przydać na piratów drogowych lub do uwieczniania ładnych widoków. Nagrane materiały można przeglądać tylko na telefonie, korzystając ze specjalnej aplikacji, lub na komputerze ściągając dane po kablu. Niestety, ani filmów, ani zdjęć nie da się obejrzeć na pokładowym wyświetlaczu.

Oryginalne przednie fotele mają szerokie siedziska. Okazują się wygodne nawet w długiej podróży. Ich oparcia reguluje się precyzyjnie za pomocą pokrętła. Poza tym w kabinie jest całkiem sporo miejsca. Cztery dorosłe osoby mogą liczyć na komfortową podróż, jeśli ich wzrost nie przekracza 185 cm. Fotel pasażera i dwa skrajne miejsca tylnej kanapy są wyposażone w mocowania ISOFIX do instalacji fotelika dziecięcego. W trzystulitrowym bagażniku zmieścisz wiele pakunków, ale po pokonaniu dosyć wysokiego progu załadunku.

Citroen C3 – wygoda na pierwszym miejscu

Skoro już padło słowo komfort. Citroen najbardziej znany jest z miękkiego resorowania, więc to chyba dobrze, że marka do niego powróciła. Miękkie zawieszenie skutecznie rozprawia się z dziurami w drodze, ale niestety tak zestrojone podwozie nie sprawdza się podczas dynamicznej jazdy. Samochód mocno się wychyla w trakcie szybko pokonywanych zakrętów. Należytej precyzji brakuje układowi kierowniczemu i skrzyni biegów o dosyć długich skokach dźwigni. C3 to francuski „kanapowiec” i nie ma w tym nic złego. Osoby mające kłopoty z ruszaniem na wzniesieniu ucieszy seryjny asystent podjazdu, który utrzymuje pojazd w miejscu przez dwie sekundy, zapobiegając niekontrolowanemu staczaniu się po puszczeniu pedału hamulca.

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel
Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM FeelŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Pod maską opisywanego egzemplarza pracuje najmocniejszy i najbardziej dynamiczny silnik z oferty. To trzycylindrowy benzyniak PureTech o pojemności 1,2 litra, który dzięki turbosprężarce generuje 110 KM i 205 Nm. Osiągi są więcej niż dobre. Mały Citroen potrafi szybko przyspieszyć - od 0 do 100 km/h w 9,3 s. Cieszy dobra elastyczność przydatna podczas wyprzedzania. Silnik ochoczo wchodzi na obroty i z charakterystycznym, lecz nie uciążliwym, warkotem trzycylindrowca sprawnie rozpędza auto o masie własnej nieco przekraczającej 1,1 tony.

W trasie przeszkadza słabo wyciszona kabina. Gdybyś chciał/a zagłuszyć hałas muzyką, to mam złą wiadomość. Radioodtwarzacz Citroena gra bardzo przeciętnie. A jak jest ze spalaniem? Nie tak dobrze, jak obiecuje producent. Średnie zużycie w czasie testu wyniosło ok. 7 l/100 km. Poza miastem przy spokojnej jeździe apetyt na paliwo spada do ok. 6,0 l/100 km.

Citroen C3 1.2 110 KM Feel – naszym zdaniem

To fajny model do miasta skierowany do osób lubiących oryginalnie wyglądające samochody. W naszpikowanym bajerami C3 na pewno się wyróżnisz. Powinieneś też preferować spokojny styl jazdy, do którego najlepiej pasuje komfortowo zawieszony Citroen.

Citroen C3 1.2 110 KM Feel - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworybenzynowy, R3, 12V
Pojemność skokowa999 cm3
Moc maksymalna110 KM/5500 obr./min.
Maks. moment obrotowy205 Nm/1500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h9,3 s
Prędkość maksymalna188 km/h
Średnie spalanie testowe7 l/100 km
Skrzynia biegów/napędręczna, 5-biegowa/przedni
Pojemność bagażnika300-922 l
Długość/szerokość/wysokość3996/1749/1474 mm
Rozstaw osi2539 mm
Masa rzeczywista/ładowność1125 kg/475 kg
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna2 lata/12 lat
Przeglądyco 20 tys. km lub rok
Cena testowanej wersjiod 51 900 zł
Cena test. auta po doposażeniu63 000 zł
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków