Pachnąca jeszcze nowością Elantra jest szóstą generacją modelu. Nowy sedan segmentu C, pod nazwą „Avante”, zadebiutował pod koniec 2015 r. w Korei. Elantra to najpopularniejszy model w historii Hyundaia, sprzedawany na całym świecie. Czy nowa odsłona przypadnie do gustu również polskim kierowcom?
Samochód zwraca na siebie uwagę nowoczesną stylistyką. Linie nadwozia są płynne i eleganckie. Również wnętrze prezentuje się bez zarzutu. Deska rozdzielcza jest ergonomicznie zaprojektowana, dzięki czemu cechuje ją przejrzystość. Nie znajdziecie tu zbędnych udziwnień. Na środku znajduje się mały ekran dotykowy. Plastik w górnej części kokpitu jest miękki. Materiały wykończeniowe poniżej tej granicy oraz na drzwiach mają już gorszą jakość. Pozytywne wrażenie robi mięsista kierownica, która dobrze leży w dłoniach.
Hyundai Elantra - Po prostu poprawne auto
Hyundai Elantra urósł – jest o 20 mm dłuższy i 25 mm szerszy od poprzednika. Wnętrze okazuje się przestronne, również z tyłu. Wygodny dostęp do tylnej kanapy zapewniają szeroko otwierane drzwi. Bagażnik nie jest już tak okazały. Pojemność 458 litrów większości użytkowników w zupełności wystarczy, jednak nie robi ona wrażenia na tle innych sedanów segmentu C. Na klapie bagażnika nie ma przycisku, z zewnątrz można otworzyć ją tylko pilotem.
Koreański sedan doczekał się silnika Diesla (w ofercie także benzyniak 1.6 MPI). To znana z modelu i30 136-konna jednostka 1.6 CRDi. Z ręczną skrzynią biegów do dyspozycji kierowcy jest 280 Nm już od 1500 obr./min. Opcjonalnie z dieslem można zestawić dwusprzęgłową skrzynię biegów 7DCT. Z tym silnikiem Elantra okazuje się całkiem dynamiczna, tym samym umożliwia sprawną i oszczędną jazdę. W trybie mieszanym średnie spalanie wyniosło 6,2 l/100 km. W trasie apetyt na paliwo bez większego wysiłku potrafi spaść do 5 l/100 km.
Duże zmiany zaszły w układzie jezdnym samochodu. Zapewnienia producenta okazały się nie na wyrost. Poprzednią Elantrę prowadziło się tak sobie, nowa to już zupełnie co innego. Tylne zawieszenie nadal bazuje na belce skrętnej, jednak ulepszenia konstrukcyjne przyczyniły się do znacznej poprawy precyzji prowadzenia. Auto stało się sztywniejsze, ale zapewnia wysoki komfort jazdy. To ważne w tej klasie. Zawieszenie mogłoby tylko trochę ciszej pracować na nierównościach. Układ kierowniczy również daje lepsze wyczucie za sprawą zmodernizowanego wspomagania, które działa płynniej w szerszym zakresie prędkości.
Hyundai Elantra - Na poziomie Volkswagena
Hyundai poczynił bardzo duże postępy. Nowy model jest tego kolejnym dowodem. Jednak wraz ze wzrostem jakości do góry poszybowały również ceny. Pod tym względem nowej Elantrze blisko do Volkswagena Jetty, łatwo znaleźć tańsze propozycje w tej klasie. Auto broni się bogatym wyposażeniem, w tym z zakresu bezpieczeństwa, ale ponad 95 000 zł za kompaktowego sedana (1.6 CRDi Style) to jednak spora kwota. Bazowa wersja benzynowa kosztuje 67 900 zł.
Hyundai Elantra - to nam się podoba
Ładna stylistyka nadwozia, uporządkowane i przestronne wnętrze, oszczędny silnik Diesla, dobre własności jezdne.
Hyundai Elantra - to nam się nie podoba
Miejscami materiały o przeciętnej jakości, brak nawigacji nawet w opcji, zawiasy wchodzą do bagażnika, wysoka cena.
Hyundai Elantra - nasza ocena
Solidny sedan, ale... Nowa Elantra to dobre auto. Oczywiście, nie jest pozbawiona wad, ale ma ich znacznie mniej niż zalet. Poprawie przede wszystkim uległo prowadzenie, a silnik Diesla ucieszy osoby pokonujące duże dystanse. Do pełni szczęścia brakuje niższych cen. Liczymy na promocje.
Hyundai Elantra - dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | turbodiesel/R4/16 |
Pojemność | 1582 ccm |
Ustawienie/zasilanie silnika | poprzecznie z przodu/wtrysk bezpośredni |
Moc maksymalna | 136 KM/4000 obr./min. |
Maks. moment obr. | 260 Nm/1500-3500 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | manualna, 6-stopniowa/na przednie koła |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,5 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Średnie spalanie | 6,2 l/100 km |
Długość, szerokość, wysokość | 4570/1800/1450 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Pojemność bagażnika | 458 l |
Cena podst. testowanej wersji | 95 400 zł |
Galeria zdjęć
W Europie niewielkie sedany są mało popularne, w Polsce jest trochę inaczej. Stąd europejska premiera nowej generacji Elantry odbyła się podczas targów Motor Show w Poznaniu. Jako pierwsi mogliśmy sprawdzić to auto
Ładna stylistyka to duży atut Hyundaia. Tylna część Elantry przypomina nieco Kię Optimę
Wnętrze prezentuje się elegancko. Wszystkie przyrządy są na swoim miejscu
Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. To zasługa większych wymiarów pojazdu. W wersji Premium kanapa też jest podgrzewana
Zawiasy ograniczają pojemność bagażnika. To zmora niewielkich sedanów. Na plus: siatka zabezpieczająca drobne bagaże. Dojazdówka w serii
Do tej pory Elantra była dostępna tylko z benzyniakiem. Teraz się to zmieniło
Pomiędzy zegarami znajduje się monochromatyczny wyświetlacz
Przekątna ekranu ma tylko 5 cali. Nawigacja nie jest dostępna
W opcji możemy mieć podgrzewane siedzenia i kierownicę