Auto Świat Testy Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style - Z myślą o polskich kierowcach

Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style - Z myślą o polskich kierowcach

W Europie niewielkie sedany są mało popularne, w Polsce jest trochę inaczej. Stąd europejska premiera nowej generacji Elantry odbyła się podczas targów Motor Show w Poznaniu. Jako pierwsi mogliśmy sprawdzić to auto.

Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style
Zobacz galerię (21)
Auto Świat / Adam Mikuła
Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style

Pachnąca jeszcze nowością Elantra jest szóstą generacją modelu. Nowy sedan segmentu C, pod nazwą „Avante”, zadebiutował pod koniec 2015 r. w Korei. Elantra to najpopularniejszy model w historii Hyundaia, sprzedawany na całym świecie. Czy nowa odsłona przypadnie do gustu również polskim kierowcom?

Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style
Hyundai Elantra 1.6 CRDi StyleŻródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Samochód zwraca na siebie uwagę nowoczesną stylistyką. Linie nadwozia są płynne i eleganckie. Również wnętrze prezentuje się bez zarzutu. Deska rozdzielcza jest ergonomicznie zaprojektowana, dzięki czemu cechuje ją przejrzystość. Nie znajdziecie tu zbędnych udziwnień. Na środku znajduje się mały ekran dotykowy. Plastik w górnej części kokpitu jest miękki. Materiały wykończeniowe poniżej tej granicy oraz na drzwiach mają już gorszą jakość. Pozytywne wrażenie robi mięsista kierownica, która dobrze leży w dłoniach.

Hyundai Elantra - Po prostu poprawne auto

Hyundai Elantra urósł – jest o 20 mm dłuższy i 25 mm szerszy od poprzednika. Wnętrze okazuje się przestronne, również z tyłu. Wygodny dostęp do tylnej kanapy zapewniają szeroko otwierane drzwi. Bagażnik nie jest już tak okazały. Pojemność 458 litrów większości użytkowników w zupełności wystarczy, jednak nie robi ona wrażenia na tle innych sedanów segmentu C. Na klapie bagażnika nie ma przycisku, z zewnątrz można otworzyć ją tylko pilotem.

Koreański sedan doczekał się silnika Diesla (w ofercie także benzyniak 1.6 MPI). To znana z modelu i30 136-konna jednostka 1.6 CRDi. Z ręczną skrzynią biegów do dyspozycji kierowcy jest 280 Nm już od 1500 obr./min. Opcjonalnie z dieslem można zestawić dwusprzęgłową skrzynię biegów 7DCT. Z tym silnikiem Elantra okazuje się całkiem dynamiczna, tym samym umożliwia sprawną i oszczędną jazdę. W trybie mieszanym średnie spalanie wyniosło 6,2 l/100 km. W trasie apetyt na paliwo bez większego wysiłku potrafi spaść do 5 l/100 km.

Duże zmiany zaszły w układzie jezdnym samochodu. Zapewnienia producenta okazały się nie na wyrost. Poprzednią Elantrę prowadziło się tak sobie, nowa to już zupełnie co innego. Tylne zawieszenie nadal bazuje na belce skrętnej, jednak ulepszenia konstrukcyjne przyczyniły się do znacznej poprawy precyzji prowadzenia. Auto stało się sztywniejsze, ale zapewnia wysoki komfort jazdy. To ważne w tej klasie. Zawieszenie mogłoby tylko trochę ciszej pracować na nierównościach. Układ kierowniczy również daje lepsze wyczucie za sprawą zmodernizowanego wspomagania, które działa płynniej w szerszym zakresie prędkości.

Hyundai Elantra - Na poziomie Volkswagena

Hyundai poczynił bardzo duże postępy. Nowy model jest tego kolejnym dowodem. Jednak wraz ze wzrostem jakości do góry poszybowały również ceny. Pod tym względem nowej Elantrze blisko do Volkswagena Jetty, łatwo znaleźć tańsze propozycje w tej klasie. Auto broni się bogatym wyposażeniem, w tym z zakresu bezpieczeństwa, ale ponad 95 000 zł za kompaktowego sedana (1.6 CRDi Style) to jednak spora kwota. Bazowa wersja benzynowa kosztuje 67 900 zł.

Hyundai Elantra - to nam się podoba

Ładna stylistyka nadwozia, uporządkowane i przestronne wnętrze, oszczędny silnik Diesla, dobre własności jezdne.

Hyundai Elantra - to nam się nie podoba

Miejscami materiały o przeciętnej jakości, brak nawigacji nawet w opcji, zawiasy wchodzą do bagażnika, wysoka cena.

Hyundai Elantra - nasza ocena

Solidny sedan, ale... Nowa Elantra to dobre auto. Oczywiście, nie jest pozbawiona wad, ale ma ich znacznie mniej niż zalet. Poprawie przede wszystkim uległo prowadzenie, a silnik Diesla ucieszy osoby pokonujące duże dystanse. Do pełni szczęścia brakuje niższych cen. Liczymy na promocje.

Hyundai Elantra - dane techniczne

Silnik-typ/cylindry/zaworyturbodiesel/R4/16
Pojemność1582 ccm
Ustawienie/zasilanie silnikapoprzecznie z przodu/wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna136 KM/4000 obr./min.
Maks. moment obr.260 Nm/1500-3500 obr./min.
Skrzynia biegów/napędmanualna, 6-stopniowa/na przednie koła
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s
Prędkość maksymalna190 km/h
Średnie spalanie6,2 l/100 km
Długość, szerokość, wysokość4570/1800/1450 mm
Rozstaw osi2700 mm
Pojemność bagażnika458 l
Cena podst. testowanej wersji95 400 zł
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków