Auto Świat Testy Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 - dostawczak na rodzinne podróże

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 - dostawczak na rodzinne podróże

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Wydłużone nadwozie gwarantuje, że nie zabraknie przestrzeni dla osób i na bagaż, dopracowane zawieszenie i wygodne fotele zapewniają komfortową jazdę, a ekonomiczny silnik sprawia, że podróż nie będzie droga...

Peugeot Traveller Long AllureŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  •  Traveller to osobowa odmiana dostawczego Peugeota Experta, bliźniaka Citroëna Jumpy oraz Toyoty ProAce
  • To wygodny pojazd na wakacje nawet dla 9 osób
  • Ceny zaczynają się od 137 000 zł

Czy macie trudności z pakowaniem wakacyjnych bagaży, a może stoicie przed dylematem, czy zabrać rodziców lub teściów na wspólną weekendową wycieczkę? Jeśli trapią was problemy tego typu, podsuwamy rozwiązanie – dostawczaka w 8-osobowej wersji. Boicie się, że nie poradzicie sobie z jego prowadzeniem, a może obawiacie się o wygodę podróżowania lub paliwożerność dużego samochodu? W teście spróbujemy rozwiać wszystkie wątpliwości.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Traveller (z ang. podróżny) to osobowa odmiana dostawczego Peugeota Experta, bliźniaka Citroëna Jumpy oraz Toyoty ProAce. Dostępny jest z trzema długościami nadwozia (Compact 4606 mm, Standard 4956 mm i Long 5306 mm) oraz z dwoma rozstawami osi (2925 i 3275 mm).

Peugeot Traveller - wygodnie z bagażem dla 8 osób

Mierzące ponad 5,3 m nadwozie to idealne rozwiązanie dla tych, którzy planują wyjazd na wakacje dwóch czteroosobowych rodzin. Każda z osób będzie podróżowała w komfortowych warunkach. Nikomu nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głową, fotele można przesuwać wzdłuż (bez konieczności użycia dużej siły, jak to bywa u rywali), regulować kąt ich oparcia, a także łatwo da się je wyjąć. Wersja Allure jest wyposażona w wydajną klimatyzację automatyczną z oddzielnym sterowaniem i nawiewami dla tylnej części samochodu. W upalne dni docenimy także przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia.

W wersji Long mimo 8 miejsc dla podróżnych (w 2. i 3. rzędzie oprócz pojedynczych foteli są 2-osobowe kanapy) z tyłu zostaje dużo przestrzeni na bagaż. Zmieszczą się zarówno walizki, jak i łóżeczka turystyczne dla dzieci, a nawet rowerki. Dostęp do bagażnika jest możliwy za pośrednictwem pokrywy (bez sterowania elektrycznego), a także uchylanej szyby.

Peugeot Traveller - optymalny napęd

Dwulitrowy turbodiesel 150 KM oferuje zadowalającą dynamikę. Tym, którzy lubią szybką autostradową jazdę, polecamy wariant 180 KM, gdyż przy komplecie osób i bagaży testowemu autu brakowało tchu. Traveller miło zaskoczył spalaniem – w pełni obciążony zużył w trasie 8,2 l/100 km.

Na zakrętach i przy dużych prędkościach prowadziło się go precyzyjnie oraz przewidywalnie. Podróżnych zaskoczył komfortowym resorowaniem i dobrym wyciszeniem wnętrza. Kierowcę z kolei – bogactwem systemów wspomagających i łatwością manewrowania.

Peugeot Traveller - to nam się podoba

Dużo miejsca dla podróżnych i na bagaż, wygodne fotele z łatwym systemem przesuwania, oszczędny silnik, bogate wyposażenie.

Peugeot Traveller - to nam się nie podoba

Menu systemu multimedialnego, awaria elektryki prawych drzwi, przy komplecie podróżnych i bagaży silnik traci wigor.

Peugeot Traveller - naszym zdaniem

Kilka razy w roku wykorzystuję „osobowe dostawczaki” do rodzinnych wyjazdów i muszę przyznać, że Traveller zdeklasował mojego niemieckiego faworyta. Jest komfortowy, dobrze się go prowadzi i ma świetne wyposażenie przy niższej cenie.

Peugeot Traveller Long 2.0 BlueHDi Allure - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maksymalna 150 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy 370 Nm/2000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 184 km/h
Średnie spalanie producenta 5,5 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd manualna 6-biegowa/przedni
Długość/szerokość/wysokość 5306/1920/1890 mm
Rozstaw osi 3275 mm
Pojemność bagażnika 1700-2550 l
Pojemność zbiornika paliwa 69 l
Gwarancja mechaniczna 2 lata bez ograniczeń
Przeglądy co 30 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 195 000 zł
Cena testowanego egzemplarza 215 450 zł
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:PeugeotTestyVan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków