- Traveller to osobowa odmiana dostawczego Peugeota Experta, bliźniaka Citroëna Jumpy oraz Toyoty ProAce
- To wygodny pojazd na wakacje nawet dla 9 osób
- Ceny zaczynają się od 137 000 zł
Czy macie trudności z pakowaniem wakacyjnych bagaży, a może stoicie przed dylematem, czy zabrać rodziców lub teściów na wspólną weekendową wycieczkę? Jeśli trapią was problemy tego typu, podsuwamy rozwiązanie – dostawczaka w 8-osobowej wersji. Boicie się, że nie poradzicie sobie z jego prowadzeniem, a może obawiacie się o wygodę podróżowania lub paliwożerność dużego samochodu? W teście spróbujemy rozwiać wszystkie wątpliwości.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTraveller (z ang. podróżny) to osobowa odmiana dostawczego Peugeota Experta, bliźniaka Citroëna Jumpy oraz Toyoty ProAce. Dostępny jest z trzema długościami nadwozia (Compact 4606 mm, Standard 4956 mm i Long 5306 mm) oraz z dwoma rozstawami osi (2925 i 3275 mm).
Peugeot Traveller - wygodnie z bagażem dla 8 osób
Mierzące ponad 5,3 m nadwozie to idealne rozwiązanie dla tych, którzy planują wyjazd na wakacje dwóch czteroosobowych rodzin. Każda z osób będzie podróżowała w komfortowych warunkach. Nikomu nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głową, fotele można przesuwać wzdłuż (bez konieczności użycia dużej siły, jak to bywa u rywali), regulować kąt ich oparcia, a także łatwo da się je wyjąć. Wersja Allure jest wyposażona w wydajną klimatyzację automatyczną z oddzielnym sterowaniem i nawiewami dla tylnej części samochodu. W upalne dni docenimy także przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia.
W wersji Long mimo 8 miejsc dla podróżnych (w 2. i 3. rzędzie oprócz pojedynczych foteli są 2-osobowe kanapy) z tyłu zostaje dużo przestrzeni na bagaż. Zmieszczą się zarówno walizki, jak i łóżeczka turystyczne dla dzieci, a nawet rowerki. Dostęp do bagażnika jest możliwy za pośrednictwem pokrywy (bez sterowania elektrycznego), a także uchylanej szyby.
Peugeot Traveller - optymalny napęd
Dwulitrowy turbodiesel 150 KM oferuje zadowalającą dynamikę. Tym, którzy lubią szybką autostradową jazdę, polecamy wariant 180 KM, gdyż przy komplecie osób i bagaży testowemu autu brakowało tchu. Traveller miło zaskoczył spalaniem – w pełni obciążony zużył w trasie 8,2 l/100 km.
Na zakrętach i przy dużych prędkościach prowadziło się go precyzyjnie oraz przewidywalnie. Podróżnych zaskoczył komfortowym resorowaniem i dobrym wyciszeniem wnętrza. Kierowcę z kolei – bogactwem systemów wspomagających i łatwością manewrowania.
Peugeot Traveller - to nam się podoba
Dużo miejsca dla podróżnych i na bagaż, wygodne fotele z łatwym systemem przesuwania, oszczędny silnik, bogate wyposażenie.
Peugeot Traveller - to nam się nie podoba
Menu systemu multimedialnego, awaria elektryki prawych drzwi, przy komplecie podróżnych i bagaży silnik traci wigor.
Peugeot Traveller - naszym zdaniem
Kilka razy w roku wykorzystuję „osobowe dostawczaki” do rodzinnych wyjazdów i muszę przyznać, że Traveller zdeklasował mojego niemieckiego faworyta. Jest komfortowy, dobrze się go prowadzi i ma świetne wyposażenie przy niższej cenie.
Peugeot Traveller Long 2.0 BlueHDi Allure - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 1997 cm3 |
Moc maksymalna | 150 KM/4000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 370 Nm/2000 obr./min |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,3 s |
Prędkość maksymalna | 184 km/h |
Średnie spalanie producenta | 5,5 l/100 km |
Skrzynia biegów/napęd | manualna 6-biegowa/przedni |
Długość/szerokość/wysokość | 5306/1920/1890 mm |
Rozstaw osi | 3275 mm |
Pojemność bagażnika | 1700-2550 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 69 l |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata bez ograniczeń |
Przeglądy | co 30 tys. km lub rok |
Cena podst. testowanej wersji | 195 000 zł |
Cena testowanego egzemplarza | 215 450 zł |
Galeria zdjęć
Choć konstrukcja Travellera bazuje na aucie dostawczym, pozytywnie zaskakuje poziomem komfortu i precyzją prowadzenia.
Traveller to wygodny pojazd na wakacje nawet dla 9 osób. Ceny od 137 000 zł.
Traveller to osobowa odmiana dostawczego Peugeota Experta, bliźniaka Citroëna Jumpy oraz Toyoty ProAce. W wersji Long ma Long 5306 mm długości i 3275 mm rozstawu osi.
Wygodna pozycja za kierownicą, czytelne zegary i dość intuicyjna obsługa (sterowanie klimą przyciskami, a nie za pośrednictwem ekranu). W kabinie królują twarde tworzywa, ale prestiż podnoszą skóra i srebrne wstawki.
Skórzane fotele w dostawczaku? Czemu nie! W wersji Allure są seryjne i do tego mają elektryczne sterowanie. Spisują się w trasie.
Fotele 2. i 3. rzędu można przesuwać wzdłuż (czynność nie wymaga dużej siły) i zmieniać kąt oparcia .
Fotele 2. i 3. rzędu można przesuwać wzdłuż (czynność nie wymaga dużej siły) i zmieniać kąt oparcia .
Dzięki większemu rozstawowi osi (3275 mm) w wersji Long mamy do dyspozycji 8 miejsc i dużo przestrzeni na bagaże.
Panel podsufitowy jest seryjny w Allure i zawiera: 6 nawiewów plus nawiew na tył oraz 3 lampki do czytania. Klima automatyczna jest wystarczająco wydajna, nawet gdy w aucie podróżuje komplet pasażerów.
Elektrycznie otwierane boczne drzwi są seryjne w Allure. Przyciski znajdują się w kabinie i na pilocie .
Urządzenia można ładować z gniazd 12 V (4), portu USB lub gniazdka 230 V, znajdującego się pod fotelem pasażera.
Przy takich gabarytach przydaje się kamera cofania.