To już niemal tradycja Skody, że koncepty zapowiadające poszczególne modele okazują się niemal identyczne jak późniejsze seryjne odmiany. Tak było w przypadku Yeti czy obecnego Superba, a teraz zapowiada się, że podobna sytuacja będzie z nowym czeskim SUV-em.
Skoda twierdzi, że stylistyka nadwozia pojazdu, który zadebiutuje jesienią podczas salonu w Paryżu będzie w 70-80 proc. identyczna z tym co obecnie mogliśmy zobaczyć w trakcie prezentacji Visiona S. A zatem już dzisiaj fani marki mogą się cieszyć designem, w którym ostre linie połączono z masywnością typową dla SUV-ów. Ten ostatni element udało się uzyskać nie tylko za sprawą podwyższonego nadwozia, lecz także dzięki czarnym plastikowym nakładkom na nadkolach.
Wnętrze Visiona S prezentuje się wyjątkowo nowocześnie. Na desce rozdzielczej znajdziemy dwa duże ekrany - jeden przed kierowcą pełni rolę wskaźników, ale również służy do wyświetlania mapy nawigacji. Drugi wyświetlacz umieszczono na przeciwko pasażera z przodu. To jeszcze nie koniec, bo mniejszy wyświetlacz znajdziemy na konsoli środkowej, a na obu drzwiach z przodu w miejscu uchwytów umieszczono dodatkowo... Smartfony.
W Skodzie Vision S przewidziano miejsce dla sześciu osób w trzech rzędach. W dwóch pierwszych siedzi się na efektownie wyglądających indywidualnych fotelach, a w trzecim na podwójnej kanapie. Nie ma się jednak co łudzić.
Kokpit pojazdu, który zadebiutuje w Paryżu nie będzie tak nowoczesny. Trzeba się liczyć z wyglądem znanym zobecnych już produkowanych modeli Skody. To oznacza tradycyjne analogowe wskaźniki oraz jeden ekran umieszczony na konsoli środkowej. Także siedzenia będą wyglądały mniej atrakcyjnie, ale za to oprócz standardowej 5-osobowej odmiany za dopłatą ma być oferowana 7-osobowa wersja.
Skoda Vision S to zapowiedź nowego SUV-a Skody i to w dodatku jeżdżąca zapowiedź. Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownicą (oczywiście, gdy już opanujemy szok po zobaczenia liczńych ekranów) to wyjątkowa wygoda siedzeń oraz bardzo dobra pozycja za kierownicą. To cechy znane z obecnych aut Skody i jeżeli tak samo będzie w produkcyjnej wersji to o dalekie podróże możemy być spokojni.
Prezentacyjny model otrzymał hybrydowy napęd, na który składa się doładowany benzyniak o mocy 156 KM oraz dwa silniki elektryczne – 55-konny oraz instalowana z tyłu i napędzająca tylne koła jednostka generująca 115 KM. Z kolei łączna moc układu to 225 KM. Wszystko to pozwala na uzyskanie 100 km/h po 7,4 s, a szybkość maksymalna samochodu wynosi 200 km/h.
Samochód ma możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym, a wówczas maksymalny zasięg wynosi 50 km, oraz w hybrydowym ustawieniu. W tym drugim przypadku przy średnim spalaniu 1,9 l/100 km zasięg pojazdu wynosi aż 1000 km!
Mimo, że debiut przewidziano jeszcze w tym roku, klienci w Polsce muszą się uzbroić w cierpliwość, bo u nas auto trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku. Pocztkowo pod maską będą instalowane konwencjonalne silniki benzynowe lub wysokoprężne. Hybryda i w pełni elektryczna odmiana mają trafić do sprzedaży w późniejszym czasie. W ofercie będą odmiany z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła, a moment obrotowy będzie przenoszony na koła za pomocą manualnej lub dwusprzęgłowej przekładni.
Skoda Vision S - nasza opinia
Skoda Vision S wygląda całkiem atrakcyjnie, ma futurystyczne i przestronne wnętrze, a do tego ma cechy typowe dla modnych SUV-ów. To może się podobać kierowcom, a zatem Skoda ma szansę, że jej kolejny model odniesie rynkowy sukces.
Dane techniczne
Skoda Vision S | |
Silnik spalinowy | 1.4 TSI |
Moc maksymalna | 156 KM |
Moment obrotowy | 250 Nm |
Silniki elektryczne | 55 i 115 KM |
Moment obrotowy | 220 i 270 Nm |
Moc układu | 225 KM |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 6 |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4700/1910/1680 mm |
Rostaw osi | 2790 mm |
Pojemność bagażnika | 460 l |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,4 s |
Zużycie paliwa | 1,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 45 g/km |
Futurystyczne wnętrze z licznymi ekranami i smartfonami
Ekran przed kierowcą służy do wyświetlenia wskaźników oraz mapy nawigacji
Wyświetlacz przed pasażerem może pokazywać wskazania zestawu audio
Dodatkowy ekran znalazł się na tunelu środkowym
Smartfony znalazły się również na drzwiach z tyłu
Fotele są sterowane elektrycznie
Wyświetlacz pomiędzy siedzeniami z tyłu służy m.in. do ustawiania klimatyzacji
Skoda Vision S ma bardzo wygodne fotele
Kierowca, który tu siądzie może się cieszyć z bardzo wygodnej pozycji
Z tyłu udało się wygospodarować dużo przestrzeni