Oczywiście można zahamować raz ze 100 km/h i podać wynik, ale my nie idziemy na łatwiznę! By wyniki były miarodajne zatrzymywaliśmy każdy z samochodów 4 razy ze 100 km/h. Pod uwagę zostały wzięte wszystkie samochody testowane przez Auto Bild w latach 2010 – 2011.Zasady: godnym pochwały rezultatem jest odległość 37 metrów, natomiast 40 metrów to wynik krytyczny. Ciężko zestawić ze sobą niemal torowe Porsche GT3 i ciężkiego Mercedesa G. Wydaje się, że auta lekkie powinny wypadać znacznie lepiej od cięższych. Niekoniecznie, dowodem na to są wyniki przeprowadzonego testu, które zaskoczyły nas wielokrotnie.Spośród testowanych aut najlepszymi hamulcami mogą poszczycić się auta wyposażone w ceramiczne tarcze. W ścisłej czołówce znalazły się Porsche, Audi, BMW, Mercedes. Pozytywnie zaskoczyły nas niektóre tańsze SUVy.
Galeria zdjęć
Miejsce 39: Audi A4 2.0 TDI, moc 120 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,3 metra.
Miejsce 38: Jaguar XF 3.0 V6 Diesel, moc 240 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,3 metra.
Miejsce 37: Mini Cooper S, moc 184 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,2 metra.
Miejsce 36: Audi A8 4.2 FSI quattro, moc 372 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,2 metra.
Miejsce 35: Porsche 911 Carrera, moc 345 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,2 metra.
Miejsce 34: Volvo S60 DRIVe, moc 115 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,1 metra.
Miejsce 33: Toyota Verso 1.8, moc 147 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,1 metra.
Miejsce 32: BMW 740d, moc 306 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,1 metra.
Miejsce 31: VW Polo 1.2, moc 70 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35,1 metra.
Miejsce 30: BMW Active Hybrid 7, moc 449 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35 metrów.
Miejsce 29: Peugeot RCZ 1.6 200 THP, 200 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 35 metrów.
Miejsce 28: Nissan Qashqai 1.6, moc 116 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,9 metra.
Miejsce 27: Jaguar XJ 5.0 V8, moc 385 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,9 metra.
Miejsce 26: BMW 520d Touring, moc 184 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,8 metra.
Miejsce 25: Audi R8 5.2 quattro, moc 525 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,8 metra.
Miejsce 24: Smart Fortwo Brabus, moc 102 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,7 metra.
Miejsce 23: VW Polo 1.3 GTI, moc 180 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,7 metra.
Miejsce 22: BMW 525d, moc 204 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,7 metra.
Miejsce 21: BMW Z4 sDrive23i, moc 204 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,7 metra.
Miejsce 20: Mercedes-Benz SLK 350, moc 305 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,7 metra.
Miejsce 19: Porsche 911 Carrera 4S, moc 385 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,6 metra.
Miejsce 18: Mercedes-Benz S 400 Hybrid, moc 299 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,5 metra.
Miejsce 17: BMW 730d, moc 245 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,5 metra
Miejsce 16: Opel Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 4x4, moc 160 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,5 metra.
Miejsce 15: Audi A6 3.0 TDI, moc 245 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,5 metra.
Miejsce 14: Mercedes-Benz SL 63 AMG, moc 525 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,4 m
Miejsce 13: Mazda CX 7 2.2 MZR-CD, moc 173 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,4 metra.
Miejsce 12: BMW X5 M, moc 555 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,3 metra.
Miejsce 11: Mercedes-Benz C 250 CDI, moc 204 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,3 metra.
Miejsce 10: BMW M3 GTS, moc 450 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,3 metra.
Miejsce 9: BMW M3 Coupe, moc 420 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34,2 metra.
Miejsce 8: Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio BlueEffiency, moc 292 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 34 metry.
Miejsce 7: BMW Z4 sDrive35i, moc 306 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 33,9 metra.
Miejsce 6: Porsche Cayman S, moc 320 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 33,6 metra.
Miejsce 5: Mercedes-Benz SLS AMG, moc 571 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 33,6 metra.
Miejsce 4: Porsche Panamera S Hybrid, moc 333 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 33,5 metra.
Miejsce 3: Audi RS3 Sportback, moc 340 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 33,5 metra.
Miejsce 2: Porsche 911 Turbo, moc 500 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 33,4 metra.
Miejsce 1: Porsche 911 GT3 RS, moc 450 KM, droga hamowania ze 100 km/h przy zimnych hamulcach – 32,2 metra.