Nadwozie/jakość

Przeprowadzona niedawno kuracja odmładzająca 156 wzbudziła początkowo mieszane uczucia. Owszem, auto wygląda teraz bardziej drapieżnie, ale fani włoskiej marki będą musieli się przyzwyczaić do nowego przodu, bo różni się on dość znacznie od dotychczasowych Alfa Romeo 156.

Z tyłu zmiany są bardzo delikatne i zauważą je jedynie znawcy tematu. Od strony użytkowej to auto ma dwie dość istotne wady: niewielki bagażnik i ciasnotę na tylnej kanapie.

Poza tymi mankamentami, niezbyt chyba istotnymi dla entuzjasty Alfy Romeo, zachwyca ona dobrym smakiem i jakością wykonania wnętrza. Miękkie, przyjemne w dotyku tworzywa, ergonomiczne wnętrze, świetnie trzymające na zakrętach fotele, niepowtarzalne, okrągłe zegary...

Układ napędowy/osiągi

W Alfie Romeo 156 nie ma miejsca na nieudane układy jezdne czy napędowe. Są jedynie lepsze i te gorsze. A ten zainstalowany w naszej testowej Alfie jest i zaskoczeniem, i rozczarowaniem.

Zaskoczeniem, bo o ile czterocylindrowe jednostki włoskiej marki już brzmią jak "sześciocylindrówki" bardziej pospolitych producentów, to motor V6 ma zniewalający dźwięk. A rozczarowanie przychodzi, gdy czekamy na te wpisane w dowodzie rejestracyjnym 192 KM.

Motor 156 przy normalnej jeździe niechętnie ujawnia swoją moc, która pojawia się dopiero przy około 4000 obr./min. Efekt to konieczność utrzymywania silnika w górnych rejestrach obrotomierza i wysokie zużycie paliwa. Jak wysokie? Dane producenta są dobrą podpowiedzią: w mieście spalanie wynosi około 15 l/100 km, a przy spokojnej jeździe na trasie poniżej 10 l/100 km.

Układ jezdny/komfort

Niewiele jest samochodów, które tak zachęcają do dynamicznej jazdy po zakrętach jak Alfa Romeo 156. Wdzięk i harmonia: oto najlepsze określenie tego, co potrafi zawieszenie tego samochodu. Nad bezpieczeństwem czuwa ESP.

Koszty/bezpieczeństwo

130 700 zł - taka cena robi wrażenie, nawet jeśli wziąć pod uwagę, że po jej zapłaceniu otrzymamy samochód wyposażony już właściwie we wszelkie możliwe dodatki, w tym liczne poduszki powietrzne i system stabilizacji jazdy ESP. Alfa Romeo 156 2.5 TS Distinctive to auto dla bogatych fanów Alfy zwłaszcza, że zużycie paliwa nie należy do najniższych.

Tutaj przeczytasz o Alfie Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTDAlternatywa dla oszczędnych - Alfa Romeo 1561.9 JTD