Alfa Romeo 156 jest jednym z najatrakcyjniej wyglądających sedanów, w wersji GTA nabiera agresywności i sportowego charakteru.

Nadwozie/jakość

Duże wloty powietrza, olbrzymi przedni i tylny zderzak, boczne spoilery, 17-calowe felgi - Alfa GTA nie ukrywa sportowego charakteru. Wizyta w fitnessie wyszła jej na dobre. "156" wygląda teraz jeszcze bardziej charakterystycznie. Szczególnie bojowo prezentują się przednie, szeroko rozstawione halogeny. W nocy można ją pomylić z autem rodem z wyścigów DTM. Środek prezentuje się równie ekskluzywnie. Ładne sportowe fotele nie są wygodne - zbyt wąskie i zdecydowanie za twarde. Humor nam za to poprawi jakość wykończenia i prędkościomierz wyskalowany na wyrost do 300 km/h.

Układ napędowy/osiągi

Dla tego silnika, dla tego dźwięku, który przyprawia nas o gęsią skórkę, Romeo mógłby zapomnieć o Julii. Sześciocylindrowy silnik z chromowanymi rurami dolotowymi nie tylko brzmi wspaniale, ale i tak wygląda. Mógłby śmiało służyć za mebel w dużym pokoju gościnnym. Jednostka napędowa jest zdecydowanie największym atutem GTA. Pracuje równo, "wkręca się" szybko na obroty, jest bardzo elastyczna i rozsądnie obchodzi się z 63-litrowym zapasem paliwa, którego zużycie waha się pomiędzy 8,5 a 21,8 l/100 km. 250 koni i przedni napęd sprawiają zwłaszcza przy szybkim ruszaniu i na ciasnych zakrętach sporo problemów z tracącymi przyczepność kołami.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie i układ kierowniczy są znakomite, ale... na tor wyścigowy. Zestrojenie amortyzatorów wypadło zdecydowanie za twardo. Jazda GTA po polskich drogach przypomina prowadzenie auta w slalomie. Non stop omijamy wyboje i nierówności, których Alfa nie znosi. Pomaga w tym superprecyzyjny układ kierowniczy, który od oporu do oporu potrzebuje zaledwie 1,75 obrotu.

Bezpieczeństwo/koszty

Cena nie jest niska. Za GTA trzeba zapłacić 159 000 zł. Na szczęście, wyposażenie standardowe jest niemal pełne. Seryjnie otrzymujemy sześć poduszek powietrznych, dwustrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, elektryczną regulację oparcia foteli i układ przeciwpoślizgowy ASR.

Ocena: 4